Připravovaná lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. „Lávka je nyní v povolovacím procesu, letos nebo nejpozději příští rok na jaře by měla mít stavební povolení,“ řekl ředitel městského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč. Lávku pro město navvrhli architekti Petr Tej a Marek Blank.

Proměna Štvanice

Dlouho plánované proměny by se v dalších letech měl dočkat i ostrov Štvanice. Na podobu úprav vypsalo město architektonickou soutěž, ve které v roce 2013 uspělo architektonické studio RKAW. Následně se projekt na několik let zastavil, až začátkem letošního roku IPR zadal architektům rozpracování původního návrhu do podrobnější koncepční studie. Kromě toho město chystá opravu Hlávkova mostu, Fuchsovy kavárny a obnovu zeleně na ostrově.

Praha zvažuje také nový most pro tramvaje, automobily, cyklisty a chodce mezi Holešovicemi a Karlínem. Podle náměstka primátora Petra Hlaváčka (za TOP 09) je nyní záměr ve fázi změny územního plánu a v nejbližších letech se stavět nezačne. Dodal, že nejpodstatnější plánovanou mostní stavbou je nyní Dvorecký most, který propojí Prahu 4 a Prahu 5 na úrovni Podolí a Zlíchova. Jeho stavba by podle dřívějších informací mohla začít v roce 2022.

Na karlínském břehu Vltavy by měl v budoucnu vzniknout park, navazující na plánovanou zástavbu Rohanského ostrova developerskou firmou Sekyra Group. Boháč řekl, že na podobu parku IPR připravuje zadání tzv. soutěžního dialogu, ve kterém se do přípravy projektu zapojí kromě architektů i vlastníci pozemků a různých městských institucí. Tuto formu přípravy projektu město využilo při komplikované rekonstrukci Karlova náměstí. Hlaváček dnes řekl, že stejná forma se zvažuje také při přípravě proměny Vrchlického sadů u hlavního nádraží, kudy by v budoucnu měla vést tramvajová trať.

Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002. Nyní Karlín a Holešovice propojuje přívoz, který by měl po dokončení lávky přestat jezdit.

Fotogalerie
17 fotografií