„Soud zrušil magistrátní opatření z roku 2019, které Karlín nezahrnovalo. Proto v letošním březnu vydala Praha 8 vlastní zákazy vjezdu vozítek širších než 1,2 metru pro Karlín,“ uvedl Šalek. Zákaz v Praze 8 soud nezrušil a platí dál. Zatím je zákaz zaveden do konce roku 2020. „Ale odbor dopravy jej hodlá prodloužit i do budoucna,“ sdělil Šalek.
Málem uhořel při požáru Sapy, teď se svým týmem pomáhal v troskách Bejrútu. „Nic podobného jsem v životě…

Žalobu na opatření podalo několik firem, kterých se zákaz nějakým způsobem týkal. Soud jim dal v květnu za pravdu v tom, že o zákazu neměl rozhodovat magistrát. Ten totiž má podle Statutu hlavního města vydávat dopravní opatření pouze na silnicích první třídy, zatímco zákaz pivních kol se týkal zejména nižších komunikací.
Pivní kola se vrací do centra: Magistrát prohrál soud s provozovateli, městské části se musí zařídit po svém

Pivní kola jsou další z řady turistických atrakcí, na něž si v posledních letech stěžují obyvatelé centra města. Magistrát v minulosti pomocí změny zákona docílil zákazu vozítek segway, řešilo se i omezení tzv. elektrokoloběžek, připomínajících spíše mopedy, nebo jízdních kol v některých pěších zónách. Problém s pivními koly se dotkl i jiných evropských metropolí, například Amsterodam je předloni zakázal. Vlastní zákaz už má delší dobu Praha 7, platí v Letenských sadech.