Reklama na firmu Samsung z domu zmizela minulý týden z popudu samotné firmy. Mluvčí Samsungu David Sahula uvedl, že důvodem bylo rozhodnutí soudu, který reklamní plochu označil za nelegální. Samsung reklamní plochu nicméně nevlastní. Odstranit ji nařídil soud vlastníkovi jednoho z domů, firmě Jizera Invest. Na soud se obrátil autor budovy, neboť podle něj bylo zasaženo do jeho autorských práv. Kromě toho je u Nuselského mostu umístěna také velkoformátová obrazovka.

Plakát s Miladou Horákovou, popravenou komunisty v červnu 1950 na základě vykonstruovaného procesu, nebyl podle Pavlase vybrán náhodou. „Tato akce ze strany provozovatele venkovního poutače, při veškerém respektu vůči osobě Milady Horákové, má za účel poukázat na používání tzv. dvojího metru při výkladu a aplikaci zákona a zejména na problematičnost přisvojení si role arbitra v mediálně vytvořeném sporu, namísto férové komunikace,“ uvedl.

Plakáty s Horákovou byly při nedávném výročí 70 let od její popravy podle Pavlase po Praze vyvěšeny i tam, kde to zcela jistě povoleno není, například na budově Národního muzea. „Když ani v těchto historicky velmi exponovaných lokalitách připomínka Milady Horákové nevadila, bylo by velmi zarážející, kdyby současný poutač měl být taky odstraněn,“ míní.

Akce má za cíl kritiku zástupců vedení města, kteří podle jeho názoru zvolili „dosti nátlakovou strategii vůči klientům, která je v konečném důsledku škodlivá a poškozující“. Nikdo z magistrátu podle Pavlase žádného z členů SPVR nekontaktoval s tím, že plocha se užívá nelegálně. „Namísto toho se někteří představitelé města obracejí s touto nepravdivou rétorikou přímo na reklamní zadavatele. Reklamní plocha v ulici Boženy Němcové se totiž velmi pravděpodobně nenachází na území, ve kterém je velkoplošná reklama zakázána, nebo je to minimálně nejasné, jestli se v něm nachází,“ uvedl.

Hřib: Zneužití odkazu

Primátor Zdeněk Hřib vyvěšení plakátu s Miladou Horákovou na twitteru v úterý odsoudil. „Odsuzuji zneužití odkazu Milady Horákové v reklamní válce proti městu. Všichni asi tušíme, kdo má tyto naschvály na svědomí. Autoři původní kampaně to nejsou. Plachta na domě nemá co dělat. Hned jsme na místo poslali strážníky a řešíme to. Nenecháme si tyto nekalé praktiky líbit,“ napsal Hřib v úterý.

Brána do Prahy

Mediální zástupce firmy Jizera Invest Jakub Splavec ČTK sdělil, že dlouhodobým cílem společnosti je revitalizace předpolí Nuselského mostu. „Výsledkem celého snažení by pak měla být důstojná a architektonicky i vizuálně zajímavá brána do centra Prahy, která logicky problematickou reklamu zcela vyřadí ze hry,“ uvedl. Dodal, že firma reklamní zařízení na domě nevlastní a ani nemá know-how k tomu ho odstranit.

Budeme rádi, pokud reklamu odstraní stát, který její odstranění nepravomocně nařídil, a vezme tak riziko náhrady škody vůči vlastníkovi reklamního zařízení na sebe,“ dodal Splavec. Firma podle něj k tomu účelu složila na účet exekutora 400.000 korun.

Zdeněk Hřib v Epicentru Blesku:

Video
délka: 00:49.96

Epicentrum - Zdeněk Hřib Blesk TV

Fotogalerie
10 fotografií