„Radlická radiála je ve stadiu procesu, kdy je její podoba natolik napadána v rámci úředního rozhodnutí, že je neprojednatelná. A proto jsme pokračovali ve schůzkách se spolky a městskými částmi,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

V současnosti se nejvíce řeší okolí rezidenční čtvrti Botanica u Nových Butovic, kde se má radiála napojovat na Rozvadovskou spojku.  V době, kdy plány na dostavění radiály vznikaly, v těchto místech nestály žádné obytné domy ani většina kancelářských budov. Podle posledních informací z magistrátu to vypadá, že přání místních by mohlo být vyslyšeno. Scheinherr upozornil, že se řešilo asi různých 150 připomínek nejen od občanů, ale od městských částí.

Co nejvíce pod zemí

Proti podobě v minulých letech protestovali hlavně lidé z Jinonic a Butovic. V Jinonicích například prochází v okolí základní školy a místní chtějí, aby byla v těchto místech úplně zakrytá.

Pohled na plán, jak by měla Radlická radiála vypadat podle původního návrhu.
Pohled na plán, jak by měla Radlická radiála vypadat podle původního návrhu.
Autor: Pudis a Satra

Zda jsou nejen tyto požadavky reálné, má nyní posoudit studie, kterou si magistrát objednal za 7 milionů. Kromě toho se bude zvažovat i propojení dvou částí vedených pod zemí nebo křižovatka, která má silnici napojit na Staré Butovice. 

Když se, tak to jde

„Je vidět, že když se naslouchá připomínkám a nestaví se dopravní stavba bez ohledu na své okolí, tak je následně i projednatelná,“ dodal Scheinherr k budoucnosti celého projektu. 

Celá Radlická Radiála měří zhruba 5,5 kilometru a podle původního projektu má zahrnovat pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má podle dřívějších plánů vést pod zemí. Původně se odhadovalo, že bude stát 14 miliard korun, zvažované úpravy však stavbu nejspíše prodraží.

Fotogalerie
10 fotografií