Výdejna parkovacích oprávnění bude fungovat v prvním patře budovy úřadu městské části. „Jsme opravdu velká městská část, na našem území je celkem 25 000 parkovacích míst, z toho v první podoblasti skoro 7 000. Očekáváme tedy velký nápor lidí, které bych chtěl dopředu poprosit o maximálně ohleduplný přístup, budou-li zpočátku delší čekací lhůty,“ uvedl místostarosta Prahy 10 Martin Sekal (ODS).

Dodal, že z důvodu co nejrychlejšího vyřízení je preferovaná platba kartou. Místostarosta také upozornil, že na parkovací oprávnění mají právo jen lidé s trvalým pobytem nebo sídlem firmy v příslušné lokalitě. Cena je stanovena stejná pro celý systém zón, za první automobil zaplatí řidič 1200, u firem pak 7000 korun.

Radnice zóny zavádí s odůvodněním, že Praha 10 je obklopena městskými částmi, kde již fungují, a parkující auta se přesouvají na její území. Projekt zón radní Prahy 10 schválili začátkem března, následně mohli obyvatelé posílat svoje připomínky, které radnice částečně nebo zcela zapracovala. O změnách v systému zón rozhodují pražští radní, kteří rozšíření schválili začátkem června.

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Nyní jsou do systému zapojeny Praha 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 16 a 22.

Fotogalerie
11 fotografií