V Praze se cestující mohou v trolejbusu svézt již téměř tři roky. Symbolicky se do ulic hlavního města vrátil přesně po 45 letech 15. října 2017. Zatím ovšem jezdí pouze na trati v Prosecké ulici a jedná se o typ vozu, který má i baterii, takže nemusí být neustále připojen k troleji.

Dopravní podnik plánuje využít autobusy poháněné elektrickým proudem na více trasách. „Připravujeme elektrifikaci několika autobusových tratí v Praze, musíme se proto na to včas připravit i po personální stránce. K tomu nám postačí i tento zachovalý starší vůz,“ uvedl člen představenstva DPP Jan Šurovský.

Nový vůz Škoda 24Tr Irisbus z roku 2005 DPP koupil z Plzně za 238 tisíc korun bez DPH. Nyní ho čeká technická kontrola a přelakování ve stylu pražských autobusů. Vůz pojme 30 cestujících, váží 12 800 kilogramů a jezdí maximální rychlostí 65 kilometrů v hodině. Sloužit bude hlavně pro výuku řidičů a servisního personálu. Jezdit bude zatím na jediné trase z Palmovky na Prosek, poprvé by měl vyjet během letních prázdnin.

Trolejbusem na letiště

DPP připravuje také elektrifikaci linky číslo 140 do Letňan a Miškovic nebo linky 119 na Letiště Václava Havla. V následujících týdnech vypíše DPP tendr na nákup nových trolejbusů, které budou v budoucnu na těchto linkách jezdit.

Dopravní podnik hl. města Prahy si pořídil vlastní trolejbus.
Dopravní podnik hl. města Prahy si pořídil vlastní trolejbus.
Autor: DPP

První trolejbusy si dopravní podnik pořídil v roce 1960, v provozu ovšem zůstaly jen 12 let a v říjnu 1972 z Prahy zase zmizely. Vozy, které provozoval DPP doposud, si podnik pronajímal, nebo fungovaly v testovacím provozu.

Fotogalerie
11 fotografií