„Tak, jak je trasa navržena, dává smysl z hlediska tramvajové sítě a nádraží a je to kompromis pro budoucí podobu parku,“ řekl na jednání zastupitelů náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Institut plánování a rozvoje (IPR) v minulosti připravil několik variant vedení trasy. Nakonec vybral spolu s magistrátem trasu kolem Státní opery, odkud měla původně vést přes magistrálu a přes park ve Vrchlického sadech. Památkářům se to ale nelíbilo a ministerstvo kultury sady označilo za významný promenádní park. Nově tak bylo rozhodnuto, že před budovu nádraží zamíří z Washingtonovy ulice. Právě tuto upravenou variantu ve čtvrtek zastupitelé schválili.

Ve čtvrteční diskusi se zastupitel a starosta Běchovic Ondřej Martan (ODS) dotazoval, zda trať splní hlukové limity a jestli tramvaje projedou ostrým obloukem k nádraží po překonání magistrály. Scheinherr řekl, že byl problém hluku řešen s odborníky a trať splní všechny limity. Stejně tak prý nebude problém ani s projetím oblouku. „V Praze máme i ostřejší,“ řekl.

Kdy bude postaveno?

Kdy by mohla být trasa postavena, zatím není jasné. Město nyní zpracovává změnu územního plánu, neboť území před nádražím je v něm vedeno jako park. Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mimo jiné pražští radní a zastupitelé. Dopravní podnik (DPP) navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.

Současné vedení hlavního města chce rovněž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Musí to ale kromě stavby samotné trati vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeum. Stavba by měla začít v roce 2022.

Fotogalerie
9 fotografií