„Původní plán, pokrýt do konce března 2020 dalších 16 stanic a přilehlých tunelů, se bohužel zejména kvůli velmi pomalému stavebnímu řízení nepodařilo splnit,“ uvedl operátor T-Mobile v tiskové zprávě, a mluví tak za konsorcium tvořené všemi třemi operátory. Na pracích se podílí také společnost CETIN.

Na zdržení má podle firmy vliv také situace s novým typem koronaviru, kvůli které mají stavební firmy větší nemocnost a dodržování pravidel proti šíření nákazy práce zpomaluje. Do léta chce nicméně konsorcium pokrýt dalších 11 stanic a dokončit tím úseky v centru metropole.

Pracuje se v noci

Úsek mezi sousedními stanicemi Křižíkova a Invalidovna je prvním na lince B, který se dočkal pokrytí signálem. Na trase A je signál mezi čtyřmi stanicemi v úseku Bořislavka - Nemocnice Motol a na trase C mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Roztyly.

Operátoři metro pokrývají na vlastní náklady, pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi podle nich vyjde v průměru na deset milionů korun. Práce se provádí pouze ve zhruba tříhodinové noční pauze, kdy metro nejezdí. Každou noc v metru pracuje asi 70 techniků, k montáži sítě LTE do jedné stanice je potřeba 50 hodin a pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi zabere dva měsíce v obou směrech, uvedl operátor.

Dozorčí rada DPP předloni schválila smlouvu s konsorciem operátorů, a to na 20 let, kdy za prvních deset let operátoři vyplatí DPP 120 milionů korun. Plánovaná nová linka D by se měla pokrývat signálem již při výstavbě. V pražském metru je nyní 61 stanic.

Fotogalerie
8 fotografií