Zátěžový test, který provede Kloknerův ústav, by měl prověřit část vedoucí od Křižíkovy ulice na Masarykovo nádraží, dále most přes Křižíkovu ulici a také úsek mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská. Pro měření se použije zatížení dvěma až šesti vozíky, z nichž každý bude vážit 62 tun. Sledovat se bude například průhyb ocelových nosníků, rozevření spár nebo sednutí spodní stavby. Zkouška skončí 29. března v dopoledních hodinách.

V současnosti se na viaduktu pracuje na instalaci kabeláže a zabezpečovacího zařízení, do konce dubna budou pokračovat práce na trakčním vedení.

Rekonstrukce historického Negrelliho viadukt začala před třemi lety. Podle Správy železnic opravy přispěje ke zvýšení plynulosti provozu a umožní zvýšit počet vypravovaných vlaků. Po svém červnovém otevření bude viadukt prvním dokončeným úsekem trati na letiště.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po staviteli Aloisovi Negrellim.

Video
délka: 00:49.53

Jedinečný pohled na probíhající opravu Negrelliho viaduktu. Jiří Marek

Fotogalerie
72 fotografií