Zátěžový test, který provede Kloknerův ústav, by měl prověřit část vedoucí od Křižíkovy ulice na Masarykovo nádraží, dále most přes Křižíkovu ulici a také úsek mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská. Pro měření se použije zatížení dvěma až šesti vozíky, z nichž každý bude vážit 62 tun. Sledovat se bude například průhyb ocelových nosníků, rozevření spár nebo sednutí spodní stavby. Zkouška skončí 29. března v dopoledních hodinách.

V současnosti se na viaduktu pracuje na instalaci kabeláže a zabezpečovacího zařízení, do konce dubna budou pokračovat práce na trakčním vedení.

Rekonstrukce historického Negrelliho viadukt začala před třemi lety. Podle Správy železnic opravy přispěje ke zvýšení plynulosti provozu a umožní zvýšit počet vypravovaných vlaků. Po svém červnovém otevření bude viadukt prvním dokončeným úsekem trati na letiště.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po staviteli Aloisovi Negrellim.

Video
Video se připravuje ...

Jedinečný pohled na probíhající opravu Negrelliho viaduktu. Jiří Marek

Fotogalerie
72 fotografií