Připravovaná rekonstrukce je druhou etapou oprav tramvajových tratí v Praze 9. Navazuje na první etapu z roku 2018, která se týkala Kolbenovy ulice v úseku od zastávky Poštovská až k vozovně Hloubětín. Celá oblast chystané rekonstrukce, i když jde o širší centrum Prahy, je značně vytížená a v následujících letech se předpokládá další nárůst cestujících. „Trať prochází kolem výstupu z metra Vysočanská a v blízkosti je železniční stanice Praha-Vysočany, kterou čeká modernizace a nárůst počtu cestujících. Sídlo zde má i řada důležitých institucí, mimo jiné i Městský úřad Prahy 9,“ řekl novinářům Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

Kývající se tramvaje

Podle Šurovského trať na první pohled nevypadá vůbec zanedbaně: „Je štěstí, že pochází z doby, kdy se stavělo z pořádného betonu, a tak to poměrně dlouho vydrželo. Bohužel technologie nebyly tak vyspělé, a tak se trať v dnešní době vlastně propadá,“ a pokračuje: „Když se pozorně zadíváte na jedoucí tramvaj, tak se při jízdě kývá ze strany na stranu a musí jet poměrně pomalu. Na trati budou odstraněny betonové panely. Vznikne vana s tlumící antivibrační rohoží, na tom bude betonová deska s novou tramvajovou tratí. Povrch bude z asfaltu,“ doplnil Šurovský.

Rekonstrukce se dotkne tramvajových linek 14 a 16. První zmíněná bude končit na Palmovce, 16 pak na Poliklinice Vysočany. „Během výluky využijeme u Polikliniky Vysočany provizorní obratiště pro obousměrné vozy. Také ale bude sloužit pro dočasný svod obou směrů do jedné koleje,“ vysvětlil Šurovský. V prvních dnech Dopravní podnik slibuje, že kromě dostatečného množství informačních cedulí budou cestujícím radit informátoři v reflexních vestách.

Bezpečnější zastávky

Úpravy se dočká i zastávka Vysočanská ve směru z centra. Zkrácena bude na délku jedné tramvajové soupravy, což by mělo zvýšit bezpečnost. „Zvýšená vozovka začne bezprostředně za stojící tramvají. Bude tam zvýšený práh a ani méně bystrý řidič se nebude moci rychle rozjet mezi lidi na nástupišti,“ řekl Šurovský.

Náměstí OSN se dočká příště

Technický ředitel DPP také upozornil, že současná etapa rekonstrukce se náměstí OSN vlastně nedotkne. „Už v roce 2016 připravil IPR koncepční studii, bohužel se od té doby nic v tomto směru nerealizovalo. Při aktuální rekonstrukci pouze vyměníme velkoplošné panely v přejezdu s Freyovou ulicí, aby byl zajištěn provoz do té doby, než se náměstí kompletně zrevitalizuje,“ uzavřel Šurovský.

Fotogalerie
9 fotografií