Problematika kolabující dopravy v městské části Praha-Troja se hojně řešila téměř přesně před dvěma roky, kdy se v době ranní špičky od 7:30 do 9:30 hodin nesmělo na chvíli jezdit serpentinami mezi Trojou a Bohnicemi. Tehdy řidiči mohli cestovat do centra pouze přes Kobylisy a kolaps byl na světě. Zainteresované městské části se následně setkaly na magistrátu, kde se domluvily kroky k řešení této situace a časové omezení se zrušilo.

Trojské městské části stále vadí, že lokalita slouží jako tranzit, na který zdejší silnice nejsou stavěné. Jedním z opatření, které se na podzim roku 2017 domluvilo, byl vznik provizorního semaforu na okraji Bohnic v ulici K Pazderkám. Toto opatření má za úkol dávkovat dopravu směrem do Troji tak, aby se zde netvořily kolony. Od té doby však realizace neproběhla – teď se ale hnuly ledy.

Už je hotový návrh

Jak pro Blesk.cz potvrdila tisková mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková, tato organizace v současnosti na pokyn magistrátu dokončila konkrétní návrh tohoto řešení. Ten kromě samotného signalizačního světelného zařízení počítá také s umístěním mobilní informační tabule do Čimické ulice, ve které se řidiči budou muset rozhodnout, jestli do centra pojedou přes Troju, nebo přes Kobylisy.

Trojská městská část na tomto dopravním opatření trvá, požaduje také jeho bezodkladnou realizaci. Semafor na okraji Bohnic má také podporu na magistrátu. „Jsem určitě pro světelnou signalizaci,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě), podle kterého po zavedení těchto změn do praxe bude probíhat standardní několikaměsíční testovací fáze, která se bude postupně vyhodnocovat.

Podle náměstka jsou kolony vznikající v Troji během ranní dopravní špičky stále velkým problémem. „Lidé se nedostanou do práce a stojí nám v kolonách i autobusy MHD, nehledě na vystavení obyvatel výfukovým plynům. Řešením je pustit do Troji a k Trojskému mostu ve špičkách jen tolik aut, aby plynule bez zdržení projela, čemuž by pomohla právě světelná signalizace. Nyní tam vjíždí mnohem více aut, než kapacita výjezdu z Troji dovoluje,“ uvedl pro Blesk.cz Adam Scheinherr.

Čeká se na stanovisko

Podle dostupných informací je nyní návrh TSK na „schvalovacím kolečku“. Vyjádřit se k němu má Silniční správní úřad Prahy 8. „Nesouhlasíme se zřízením světelné závory, protože se obáváme nárůstu čekajících vozidel v koloně, následné blokace autobusů MHD v Bohnicích a vytvoření neúnosné dopravní zátěže v ulicích Čimická, Kobyliské náměstí, Zenklova a V Holešovičkách,“ uvedl předseda dopravní komise Prahy 8 Martin Jedlička (TOP 09).

Dle předsedy Praha 8 souhlasí s dynamickou informační tabulí, která by řidiče včas informovala, že se v Troji tvoří kolona, a je proto vhodnější jet přes Kobylisy, omezení průjezdu však nechce. „Uvítáme vytvoření dopravní studie, která situaci prověří a navrhujeme otevření ulice Trojská v obou směrech,“ dodal Jedlička.

K celému tématu náměstek Adam Scheinherr dodává, že v současnosti vzniká studie pro snížení negativních vlivů dopravy na zdraví Pražanů na celém severním území města. „Je nutné problémy řešit komplexně, a ne se zabývat dílčí částí Prahy. Problémy městských částí jsou vzájemně provázané, proto se zabýváme celým sektorem,“ dodal náměstek pro dopravu.

Fotogalerie
8 fotografií