Než začne DPP stavět samotnou halu, v které budou stát tramvaje, musí vystavět nové energocentrum s trafostanicí a měnírnou pro tramvajovou trať. „Máme vydáno pravomocné stavební povolení. V tuhle chvíli zpracováváme dokumentaci pro provedení stavby a čekáme, že začneme vybírat zhotovitele stavby a v příštím roce by měla probíhat,“ řekl projektový manažer DPP Filip Jiřík.

 

Stavba nové haly a dalších budov začne až po vybudování energocentra. „Předpokládám, že všechna povolení a zhotovitele budeme získávat v průběhu příštího roku a v roce 2021 a 2022 bude výstavba haly, vše by mělo být hotovo do konce roku 2022,“ řekl.

Hloubětínskou vozovnu tramvají srovnali se zemí:

Video
Video se připravuje ...

Odstřel hloubětínské vozovny, 24. srpna 2019. ČTK

Takhle to bude...

Oproti hale, která bude demolována, bude jedna část té nové sloužit pouze k odstavení tramvají. Nebude tedy vytápěna, ale pouze tzv. temperována. Rovněž tu nebudou kanály pod tramvajemi ani lávky, odkud by zaměstnanci DPP opravovali tramvaje. Nebude se v ní ani celonočně svítit. „Proti tomu budeme mít menší část, která bude sloužit k údržbě, kde budou všechny technologie soustředěny,“ řekl Jiřík. 

Kromě haly vozovny budou zmodernizovány další objekty, v nichž sídlí například pracoviště, která mají na starosti údržbu kolejových tratí. „Těm také vytvoříme nové lepší zázemí a budeme pro ně stavět dva baráky namísto tesko objektů a dočasných staveb, které tady v současné době jsou,“ řekl Jiřík. Vznikne parkoviště a vysazena bude nová zeleň. 

Pomůžou dotace?

Náklady byly původně odhadnuty na asi 1,6 miliardy korun. Avšak při zpřesnění projektu pro stavební řízení došlo k úpravám na budovách a inženýrských sítích a cena se zvýšila na 1,8 miliardy. „To je i cena, se kterou v tuto chvíli žádáme o spolufinancování z Evropské unie. V květnu jsme podali předběžnou žádost a na podzim bude následovat žádost ostrá,“ řekl Jiřík. Zda DPP peníze z evropských fondů dostane, by měl vědět na počátku příštího roku. Mohlo by se jednat až o 80 procent nákladů.

DPP letos v dubnu zprovoznil velkokapacitní kolejiště v Ústředních dílnách v Hostivaři, kam přemístil tramvaje z Hloubětína. Na více než tři kilometry kolejí se vejdou desítky tramvají.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.