„Ve čtvrtek 11. července končí připomínkování novely a následně budou vypořádány případně došlé připomínky. Posléze bude novela předložena městské radě,“ uvedl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Kdy novelu radní projednají, zatím není jasné. Mimo prázdniny zasedají každý týden, avšak první prázdninové zasedání mají až 15. července a v létě pak budou ještě jednat pouze dvakrát, a to v srpnu. Až od září se vrátí do obvyklého režimu.

Navýšení magistrát vypočítal na základě ročních nákladů na provoz jednoho vozu taxi a peněz, které si může řidič vydělat. Podle těchto propočtů by si průměrný řidič vozu Škoda Octavia při takto stanovených cenách vydělal měsíčně téměř 30 tisíc korun. Dosud přitom mohl měsíčně získat jen 17 tisíc Kč, uvádí důvodová zpráva k vyhlášce.

Alternativní přepravci nesouhlasí

Zatímco běžní taxikáři zamýšlený krok města vítají, proti je Asociace řidičů alternativních taxislužeb. Podle ní návrh ruší takzvanou smluvní přepravu, kdy zákazník za cestu zaplatí předem danou částku, jako je tomu například u služeb Uber nebo Bolt (dříve Taxify).

„Zanikla by možnost fungování koncesované přepravy tak, jak ji povoluje živnostenský úřad, tedy hotelových nebo kongresových převozů, rozvozů turistů na letiště za předem stanovenou částku. A problém by měla také celá řada dalších služeb - senior taxi nebo převozy pro handicapované, které vozí své klienty například k lékaři," uvedl Ondřej Pirohanič, člen přípravného výboru asociace.

V Praze podle údajů magistrátu působí 9800 taxikářů, další skoro 3000 řidičů jezdí pro alternativní přepravce Uber a Bolt. Taxislužba se v Praze potýká dlouhodobě s řadou problémů. Jedním z nich jsou například předražené jízdy. Spor panuje i mezi běžnými taxikáři a řidiči alternativních služeb, kteří podle nich podnikají načerno. Uspořádali proto v uplynulých měsících několik demonstrací.