Technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský označuje tramvajový provoz v Praze 7 jako jakési druhé srdce městské dopravy po kolejích po Praze 2. „V Praze 1 jsme si to srdce v 70. a 80. letech vyoperovali,“ řekl Šurovský v narážce na historické zrušení tramvajové dopravy na části Václavského náměstí, kterou se nyní město snaží navrátit.

Dopravní podnik v současnosti trápí stav trolejového vedení na Bubenském nábřeží, které je podle technického ředitele nejhorší v celé Praze. Měla se zde realizovat rozsáhlá rekonstrukce už roku 2007, nakonec se ale provedla pouze nejnutnější obnova, v rámci které se na trolejové vedení nesáhlo vůbec.

Přestože se trolejové vedení „pyšní“ tímto negativním pražským prvenstvím, zatím podle Jana Šurovského není nutné přikračovat k zásadnímu snižování rychlosti projíždějících tramvají či dalším omezením. „Je to také o tom, že současné řešení je nevzhledné, nachází se tu zbytečně moc stožárů. Jsou zde pomocné stožáry právě z toho důvodu, aby zde nedocházelo k haváriím. Další samostatné sloupy jsou osázené lampami. Nemá smysl tu měnit jeden stožár, bylo by to nekoncepční,“ uvedl v souvislosti s Bubenským nábřežím ředitel.

Celková koncepce

Vzhledem k tomu, že hromadnou dopravu v této lokalitě je zapotřebí vyřešit jako celek, sešli se minulý týden zástupci dopravního podniku s náměstkem primátora pro dopravu Adamem Scheinherrem (Praha Sobě). Ten Blesku prozradil, že lokalitu Bubenského nábřeží bude Praha řešit jako celek nejen z dopravního hlediska.

Na Bubenském nábřeží je nejhorší trolejové vedení v Praze, lokalitu čeká rozsáhlá změna v řešení veřejného prostoru.
Na Bubenském nábřeží je nejhorší trolejové vedení v Praze, lokalitu čeká rozsáhlá změna v řešení veřejného prostoru.
Autor: Daniel Vitouš

„Rekonstrukce tratě je zde v plánu v horizontu tří let. Bereme to stejně jako v jiných lokalitách jako příležitost pro posunutí veřejného prostoru směrem k lepšímu. Dle plánů tu má roku 2021 vzniknout lávka mezi Holešovicemi a Karlínem, dochází také k proměňování celého prostoru samotné Pražské tržnice,“ připomněl další projekty v okolí Adam Scheinherr.

„Je potřeba zaměřit se i na nejmenší detaily. Dnes se sloupy pro trolejové vedení umísťují doprostřed chodníků, které jsou už tak dost úzké, s kočárkem tam lidé těžko projíždějí,“ dodal náměstek, podle kterého by se v rámci celkového řešení Bubenského nábřeží měly proměnit zastávky. Vlastní trať by se mohla posunout blíž k tržnici.

V tuto chvíli jde o koncepční úvahy, následovat bude vznik zadání pro dokumentaci, která bude sloužit pro územní rozhodnutí a stavební povolení. Rekonstrukci vlastní trati dle Adama Scheinherra není nutné realizovat hned, jelikož základní údržba proběhla během uplynulých výluk. Bude tak dostatek času, aby se Bubenské nábřeží mohlo pyšnit zcela novou a komplexní koncepcí.

Fotogalerie
11 fotografií