„Důležité je, že jsme došli k dohodě. Ta obsahuje, že my budeme moci pracovat na pozemcích a zároveň připravíme v rámci výstavby samotné stanice základy, aby oni (vlastníci pozemků) nad tou stanicí mohli vybudovat svůj záměr,“ řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Podobnou dohodu město učinilo v případě stanice Nemocnice Krč. DPP letos zahájí geologický průzkum a stavební povolení by mohl získat do tří let. Stavba vyjde na desítky miliard korun.

 

Dohodu schválí pražští radní v pondělí na pravidelném jednání a následně ji obě strany podepíšou. „Takže už nebude nic bránit výstavbě první etapy od Pankráce po Nové Dvory," řekl Scheinherr. Obě strany kromě toho ještě podepíšou nájemní smlouvu a smlouvu o spolupráci.

Povolení do tří let 

Praha letos zahájí geologický průzkum pro stavbu metra D, při němž již vzniknou části tunelu, které budou později využité pro samotnou stavbu. Pro první úsek mezi Pankrácí a Olbrachtovou by město chtělo získat stavební povolení do tří let.

Za minulé politické reprezentace vznikl kvůli výkupu pozemků plán vytvořit společný podnik se skupinou Penta. Dohoda nakonec nebyla uskutečněna. Spolupráci se soukromými investory nezavrhuje ani současné vedení radnice, původní záměr však uskutečnit nehodlá.

V první fázi má vzniknout úsek Pankrác–Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory. Jako poslední ve směru na jih vznikne trasa od Nových Dvorů až do konečné Depo Písnice. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče.