Magistrát původně zamýšlel, že provizorium bude 3,5 metru široké a povrch lávky z dřevěných fošen. Nelíbilo se to radnici sedmé městské části. Projekt tak byl přepracován a v říjnu jej město předalo k vyřízení dotčeným orgánům státní správy. „Podání žádosti o vydání stavebního povolení předpokládáme po získání všech stanovisek orgánů státní správy na začátku ledna 2019,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Provizorní lávka má vzniknout v příštím roce, má mít životnost až 30 let. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky, která má mít šířku šest až sedm metrů.

Provizorium zajistí propojení mezi ulicí Pod Havránkou a Císařským ostrovem pro chodce a cyklisty. Po lávce budou moci jezdit i vozy záchranářů. Konstrukce mostu je navržena jako nesymetrická spojitá konstrukce o šesti polích. Mostovka je tvořena páteřním ocelovým kruhovým profilem a soustavou příčníků a podélníků. Povrch bude dřevěný a v madlech zábradlí bude umístěno veřejné osvětlení.

Levý břeh Vltavy s Trojou by měly propojit ještě další dvě lávky, město o jejich stavbě ale dosud nerozhodlo. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené. Další by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje. Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se ale postavila Praha 8.