Ve čtvrtek začnou na Vltavské opět jezdit tramvajové spoje číslo 1, 12 a 25. „V tento okamžik můžeme mluvit o tom, že je most zajištěný pro případ havárie. Pod mostem stojí čtyři masivní podpěry, které by zabránily jeho zřícení v případě, že by konstrukce mostu z předpjatého betonu zkolabovala,“ uvedl k situaci generální ředitel Technické správy komunikací (TSK) Petr Smolka.
Zároveň s návratem tramvajové dopravy se lidem zpřístupní také jeden průchod pro pěší pod mostem. Kolejová doprava však zatím nebude obsluhovat zastávky Štvanice a Těšnov, protože podpěry jsou umístěné na odbočce z Vltavské na Hlávkův most přímo na trati.
Linka číslo 34, která je aktuálně kvůli výluce v Lazarské náhradou za linku číslo 14, tak i nadále pojede od Masarykova nádraží přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále do Vysočan. Dnes ve večerních hodinách se uskuteční zkušební průjezd tramvaje ve směru Strossmayerovo náměstí – Vltavská.
Přívoz končí, auta neprojedou
Ještě dnes večer také dojde k ukončení přívozu P7, kterému se říká „HolKa“, protože spojuje Holešovice a Karlín. „Plavební sezona tohoto přívozu měla skončit už o víkendu, ale mimořádně jsme ho nechali v provozu o pár dní déle, aby bylo lepší spojení k tržnici během tramvajové výluky. Zítra už nebude jezdit ani náhradní autobusová linka číslo 296, kterou mezi Pražskou tržnicí a zastávkami U Průhonu, Dělnická a Tusarova zavedl po dobu přerušení tramvajového provozu dopravní podnik,“ prozradil náměstek ředitele ROPID Martin Šubrt.

Návrat automobilové dopravy na mostní konstrukci je zatím stále nejasný. „V tento okamžik je most dočasně zajištěný pro případ havárie, teď začínáme připravovat jeho další provizorní podepření, které postaví vybraný dodavatel během zimy. Současné opatření ochrání provoz pod mostem, auta na most ale stále nemohou. Vrátí se tam až v okamžiku, kdy most zespodu zpevníme silnými ocelovými nosníky,“ dodala k situaci tisková mluvčí TSK Barbora Lišková.