Oba jsou mnohonásobně vytíženější, než ten v Bubenské ulici nedaleko metra Vltavská. Denně po nich projedou desetitisíce aut. Barrandovský byl při poslední kontrole v roce 2015 na pětce, ten lanový (oficiální označení mostu přes seřaďovací nádraží Praha Vršovice je Y529) po opravě v roce 2008 na trojce. Pokud by se však mělo stát něco podobného jako u mostu v Bubenské ulici, čeká Prahu dopravní katastrofa!
Prahu bude na kolejích brázdit modrá kráska. Luxusní tramvaj T3 Coupé nabídne bar i polstrované sedačky

Jak na tom jsou?
Most v Bubenské ulici: stupeň 7
Za posledních několik měsíců se posunul v hodnocení ze stupně 4 na 7. Most na konci pražské magistrály byl narychlo zavřený přesně před týdnem. „Plánujeme finální dokončení havarijní zajištění konstrukce mostu před pádem,“ informovalo včera TSK na Twitteru. Aby se pod ním mohl obnovit alespoň provoz tramvají, bude most detailně monitorován. Jak to bude s návratem aut, je stále v jednání.

Barrandovský most: stupeň 5
Jde o dopravně a geometricky velmi složitou konstrukci. Tvoří jej spojitá komorová mostní konstrukce z předpjatého betonu. Podle TSK je ve špatném stavu a měl by podstoupit generální opravu.

Lanový most: stupeň 3
Most na pražské Jižní spojce je známý jako lanový podle jeho zavěšené konstrukce z předpjatého betonu. Na mostu se v roce 2008 propadl koncový příčník a byla nutná oprava. Po jejím provedení byl stav mostu dobrý, stupeň tři měl i při loňské kontrole.

Hodnocení mostů
1 - bezvadný stav
2 - velmi dobrý stav
3 - dobrý stav
4 - uspokojivý stav
5 - špatný stav
6 - velmi špatný stav
7 - havarijní stav