Odhadované náklady na stavbu a výkup pozemku jsou 15 milionů korun, od magistrátu má městská část slíbenou dotaci 12,5 milionu. „Pro obyvatele bydlící dále od nádraží nebo z kraje spádové oblasti je zdlouhavé se k nádraží dostat, není tam kde zaparkovat, proto zabírají volná parkovací místa lidem, kteří v okolí žijí. Návrh nového parkoviště je logickou volbou, kromě dostatečné kapacity parkování by mohlo přispět k odlehčení automobilové dopravy mezi Uhříněvsí a Prahou," uvedla Kateřina Feďková z odboru správy majetku Prahy 22.

Stavba, která bude trvat zhruba sedm měsíců, by mohla začít na jaře příštího roku. Radnice má zpracovaný návrh studie, která bude dále upravena podle geodetického zaměření a dendrologického průzkumu. Poté požádá o územní rozhodnutí a stavební povolení a bude hledat dodavatele.

Nedostatek parkovacích míst patří mezi dlouhodobé problémy metropole. Kvůli ochraně parkování rezidentů byly v některých městských částech zavedeny parkovací zóny. Praha se tím mimo jiné brání řidičům, kteří do města za prací dojíždějí autem a obsazovali místa Pražanům. Dojíždějícím jsou určena záchytná P+R parkoviště, kterých je ale v hlavním městě nedostatek.

V celé Praze je nyní 19 parkovišť typu P+R v 16 lokalitách především v blízkosti nádraží a stanic metra. Jejich kapacita je 3433 míst. Praha loni v říjnu otevřela záchytná parkoviště na Kotlářce, v Písnici a u Švehlovy ulice s celkovou kapacitou 530 míst. Město nyní plánuje stavbu parkovacího domu typu P+R na Černém Mostě a u ulice Horoměřická. Podle studie denně přejede hranice hlavního města zhruba 325.000 vozidel a s rozvojem bydlení navíc stoupá počet obyvatel metropole.

Prahu 22 tvoří Uhříněves, Hájek a Pitkovice a žije v ní zhruba 11.510 obyvatel. Městská část je v městském obvodu Praha 10.