Magistrát původně navrhoval šířku provizoria 3,5 metru a její povrch z dřevěných fošen. Právě tyto dva parametry dopravní odbor městské části Prahy 7 označil za nevyhovující, a to kvůli velkému množství pěších, cyklistů i bruslařů, kteří míří do zoo, botanické zahrady a na tamní cyklotrasy. Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) minulý týden řekl, že se město pokusí názor Prahy 7 zvrátit. To se nakonec nestalo.

„Spojení z Prahy 7 do zoo, botanické zahrady či napojení na místní cyklotrasy dělá z dané oblasti frekventované místo. Není možné, aby zde vznikla lávka užší než čtyři metry. Je velice důležité, že se na rozšíření plánované lávky podařilo dohodnout,“ uvedl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Provizorní lávka má vzniknout v příštím roce, má mít životnost až 30 let. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky. Má mít šířku šest až sedm metrů.

Další dvě lávky přes Vltavu?

Levý břeh Vltavy s Trojou by měly propojit ještě další dvě lávky, město o jejich stavbě ale dosud nerozhodlo. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené. Další by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje. Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se ale postavila Praha 8. Město a IPR navíc podle informací ČTK pracují s variantou, že by u zoo vznikla tramvajová smyčka. Ani o této variantě ale zatím nebylo rozhodnuto.

 

Video
délka: 02:34.17

Lávka v pražské Troji se zřítila do Vltavy. Dva lidé se těžce zranili. Aktu.cz

Fotogalerie
15 fotografií