Podle mluvčího organizace Ropid Filipa Drápala je k posílení přívozu nutné dobudovat loď s větší kapacitou, která by pojala až 100 cestujích. „Loď bude větší a taky by měla být odolnější vůči výkyvům průtoku Vltavy než ta současná, která kvůli tomu byla dost často mimo provoz,” sdělil Drápal. Přívoz byl zastaven loni na konci prosince a následně o pár dní později na začátku letošního ledna.

Nové plavidlo by mělo být schopné přepravit 600 osob v každém směru za hodinu. V současné době je přívoz schopen převézt každou hodinu zhruba 250 lidí v každém směru. U nástupů často vznikají fronty na 15 až 20 minut. V sobotu odpoledne byl provoz bez problémů a po 14:00 se fronty netvořily. A to přesto, že se v Troji koná Mistrovství Evropy ve vodním slalomu. Auta parkovala na trojském břehu i podél vody, kam obvykle nesmí.

Dočasná náhrada za spadlou lávku

Trojská lávka se z neznámých příčin zřítila v sobotu 2. prosince odpoledne, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Případ vyšetřuje policie. Kromě plánu na provizorní lávku vypracoval Institut plánování a rozvoje návrh změny územního plánu pro vybudování dvou nových lávek. Jedna bude na místě původní, druhá dále po proudu řeky.

Fotogalerie
4 fotografie