Vystavovaná KT4D je prototyp, který navrhl František Kardaus. Tehdy vznikly dvě tramvaje tohoto typu, ale dodnes se zachoval pouze tento vůz. Zpět tramvaj zavítala kvůli náročné a komplexní opravě. Na ní se podílely ústřední dílny pražského dopravního podniku.

„Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let němečtí zákazníci požadovali kratší vozy. Tehdy v Československu jezdily delší dvoučlánkové. Proto pro danou zakázku musel výrobce navrhnout nové řešení. Šikovní čeští inženýři vymysleli jedinečný kloubový mechanismus pro nucené natáčení vozové skříně,“ říká Robert Mara z archivu DPP.

Video
Video se připravuje ...

O jedinečné tramvaji KT4D s Robertem Marou z DPP Jiří Marek

Na opravu si technici z DPP troufli hlavně proto, že měli zkušenosti s opravami sériově vyráběných KT4DC, jichž se zachovalo poměrně mnoho. Po nastudování dobových dokumentů renovovali jednotlivé díly. Nyní se tramvaj navrátí zpět do Postupimi, kde bude sloužit jako atrakce pro turisty.

 

Fotogalerie
23 fotografií