Vystavovaná KT4D je prototyp, který navrhl František Kardaus. Tehdy vznikly dvě tramvaje tohoto typu, ale dodnes se zachoval pouze tento vůz. Zpět tramvaj zavítala kvůli náročné a komplexní opravě. Na ní se podílely ústřední dílny pražského dopravního podniku.
„Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let němečtí zákazníci požadovali kratší vozy. Tehdy v Československu jezdily delší dvoučlánkové. Proto pro danou zakázku musel výrobce navrhnout nové řešení. Šikovní čeští inženýři vymysleli jedinečný kloubový mechanismus pro nucené natáčení vozové skříně,“ říká Robert Mara z archivu DPP.
O jedinečné tramvaji KT4D s Robertem Marou z DPP Jiří Marek
Na opravu si technici z DPP troufli hlavně proto, že měli zkušenosti s opravami sériově vyráběných KT4DC, jichž se zachovalo poměrně mnoho. Po nastudování dobových dokumentů renovovali jednotlivé díly. Nyní se tramvaj navrátí zpět do Postupimi, kde bude sloužit jako atrakce pro turisty.