Práce budou dělníci provádět následující více než tři roky, protože do metra budou mít přístup jen 3,5 hodiny v noci, kdy nejezdí vlaky, pět dní v týdnu. „Navíc nevíme, jak to v tunelech vypadá a kolik nepředpokládaných činností bude třeba zajistit. Už teď je například zřejmé, v pilotním úseku bude třeba odstranit původní azbest,“ řekla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Smlouvu s operátory schválila ve středu dozorčí rada pražského dopravního podniku. Smlouva bude uzavřena na 20 let a za prvních deset let operátoři vyplatí dopravci 120 milionů korun. Nejdřív bude signál zaveden mezi osmi stanicemi metra C, mezi Muzeem a Roztyly by měl být signál do konce letošního října.

Dodrží termín?

Otázkou ale zůstává, jestli jsou termíny reálné. Podle odborníka na telekomunikace Rostislava Kocmana není jisté, zda se termín pokrytí dodrží. „Je to samozřejmě pozdě a potrvá to dlouho, ale i chápu, že se vše bude tendrovat, v metru se dá stavět jen pár hodin v noci, platí přísnější stavební a bezpečnostní předpisy a spoustu času zabere i potřebná dokumentace. Pilotní projekt signálu v tunelech pražského metra jsem viděl v minulém tisíciletí a jen o současné dohodě se jednalo několik let. A po podzimních volbách může dojít ke změnám v DPP, které mohou celý projekt zbrzdit,“ myslí si.

Překážkou v zavádění signálu v metru byla otázka, zda za to má platit město operátorům, či naopak. Řešilo se také to, zda město získá informace o pohybu cestujících kvůli přepravním průzkumům. V nových stanicích metra A mezi Bořislavkou a Motolem zavedli operátoři pokrytí signálem GSM, 3G a rychlým internetem LTE, a to včetně tunelů.