Zástupci Prahy 4 i obchodního domu vyzvali v uplynulých týdnech město, aby pasáž zprůchodnilo. Podle Prahy to ale není možné. „Našim cílem není vést mediální boj s DBK a komplikovat situaci občanům. Jestliže ale nese město jako majitel zodpovědnost, nemůžeme na úkor zájmů někoho jiného hazardovat s bezpečností lidí,“ řekl radní Karel Garbein Procházka.

Úředníci zahájí na začátku dubna kroky nutné k demolici terasy, sdělil šéf magistrátního odboru majetku Jan Rak. To znamená, že bude například vypsáno výběrové řízení, v němž magistrát najde firmu, která demolici provede. Pokud vše půjde bez problémů, lávka by měla být odstraněna do 190 dnů.

Demolice podle předsedy představenstva DBK Miroslava Velfla není možná. Konstrukce lávky a DBK jsou prý propojeny. Demolice by se tak podle něj dotkla nosníků, které zabíhají i do budovy DBK.

Co místo terasy?

Co na místě terasy po jejím odstranění bude, není jasné. Město podle Procházky bude jednat o tom, jak promění celé okolí stanice. „Těžko nyní vypíchneme jedno území. Naší ambicí je revitalizovat celé území,“ řekl.

DBK uvedlo, že podle jejich posudků statiků je možné pasáž zprůchodnit. Město to odmítá a naopak obvinilo DBK, že nedalo v minulosti souhlas k opravě konstrukce a kladlo si pro magistrát nepřijatelné podmínky.

Pasáž u jižního výstupu z metra nechala Praha jako její vlastník uzavřít letos 22. ledna. Tři dny před tím byl zavřený výstup z metra. Pasáž nebude otevřena dříve než za šest měsíců, neboť magistrát začal zpracovávat projekt na její demolici. Konstrukce je podle města ve špatném stavu a neopravitelná. Lidé jdoucí do polikliniky nebo na radnici Prahy 4 musí pasáž obcházet.

 

Fotogalerie
13 fotografií