Kolony aut, autobusů i tramvají jsou v Seifertově a Táboritské ulici prakticky, kam oko dohlédne. Tristní je především situace ve směru do centra, kudy tramvaje v kolonách nabírají nepříjemná zdržení. Zatímco z Ohrady na Hlavní nádraží se běžně dá dostat za 13 minut, ráno museli cestující kvůli kolonám strávit v tramvaji 30 až 40 minut.

Nejrizikovější úsek pro silniční i tramvajovou dopravu je mezi Olšanským náměstím a náměstím Winstona Churchila. Tramvaje po Táboritské a Seifertově jezdí v úzké ulici a o prostor se musí dělit s automobily a také i autobusy, kterým tudy vede po dobu uzavírky Husitské provizorní trasa.

Každou chvíli jsou slyšet klaksony aut, lidé jsou nervózní, nestíhají jezdit do práce nebo do škol. A zpoždění spojů tramvají následně komplikují dopravu i v centru města, jelikož tudy projíždí celoměstské a vytěžované linky 9 a 26.

Situaci neulehčila ani změna dopravního značení - například v ulici Štítného u radnice Prahy 3 byla nově zavedena jednosměrka, zdá se ale, že to řidiče spíš mate. Na místě je nicméně městská policie, která se snaží dopravu zklidnit a zajistit její plynulost.

Pražané si stěžují

Krom centra Žižkova však byly ucpané i jeho periferie. Z Vysočan i z Palmovky stály v hodinách ranní špičky kolony aut a autobusové spoje měly rovněž notná zpoždění. „Dost mi to komplikuje život,“ uvedla studentka Jitka, která tramvajemi přes Žižkov denně jezdí. „Teď musím chodit pěšky, abych se někam dostala. Je to těžká situace, ale někdy se ta Husitská opravit musí,“ krčí rameny.

„Udělali to na Žižkově hloupě, včera se třeba na Olšanském náměstí nedalo přejít ani z chodníku na chodník,“ stěžuje si zase Alena Burianová (71), která MHD na Žižkově využívá téměř každý den.

Kvůli uzavírce Husitské ulice zkolabovala doprava na Žižkově.
Autor: Robert Klejch
Hanlivé výroky padají taky na adresu primátorky Adriany Krnáčové, které si svým víkendovým výrokem o „zpovykaných Pražanech“ pěkně naběhla. „Primátorka asi sama moc přes ta probémová místa nejezdí, jinak by nemohla něco takového říct. Měla by si to sama zažít,“ sdělila Blesk.cz Alena (60). „Schválně, ať se na Žižkov nastěhuje a pak ať rozdává rozumy!“ řekla rozhořčeně učitelka Markéta (39), jež v Praze 3 žije.

Mohou za problémy řidiči?

Dopravní komplikace jsou při každé uzavírce v prvních dnech běžné, po jednom až třech dnech vždy dochází k uklidnění situace,“ uvedl pro Blesk.cz mluvčí magistrátu hl. m. Prahy Vít Hofman. „V první fázi komplikace zpravidla vznikají kvůli  nedodržování dopravních opatření.  Např. dodržování zákazu zastavení. Z minulosti již víme, že řidiči často ignorují informace o plánované uzavírce a náhradní trasy pak hledají až v den uzavírky.“ 

„Městská část Praha 3 se iniciativně snaží nastalou situaci ve spolupráci s městskou policií i Policií ČR řešit a kontrolovat plynulost dopravy,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí Prahy 3 Michaela Luňáčková. „Apelujeme na řidiče, aby respektovali dopravní značení v ulicích. Zvláště nesprávným parkováním na náhradních autobusových zastávkách komplikují plynulost provozu.“

Pokud se situace nezlepší, dojde k opatřením

 „Od pondělního rána situaci na objízdných trasách monitorujeme,“ uvedla pro Blesk.cz Barbora Lišková, mluvčí TSK, která rekonstrukci Husitské provádí. „Připravujeme osazení dodatečného informačního značení v širším okolí tak, abychom převedli tranzitní dopravu, která Husitskou ulicí pouze projížděla, na jiné trasy, a ulevili tak zejména MHD.“

„V  úterních dopoledních hodinách proběhne další místní šetření za účasti TSK, zpracovatele dopravních opatření, Policie ČR, odboru dopravních agend MHMP a odboru dopravy ÚMČ Praha 3, zkušební jízdou po objízdných trasách,“ sdělila mluvčí dále. Výsledkem by mělo být vyhodnocení případných dalších dopravních opatření.

Video
Video se připravuje ...

Doprava na Žižkově kolabuje. Řidiči v kolonách stráví desítky minut. David Zima

Fotogalerie
52 fotografií