Původně schválený návrh počítal například s tím, že na náměstí I. P. Pavlova přibudou přechody, zmizí zábradlí a část náměstí bude nově vydlážděna. Další úpravy se mají týkat okolí Národního muzea. Podle Krnáčové a dalších radních za ANO byl návrh nekonkrétní, chyběl v něm podrobný popis a vizualizace opatření a jejich dopady na plynulost dopravní tepny. Se samotnou myšlenkou zklidnění magistrály podle primátorky ANO souhlasí.

Před dalšími kroky musí magistrát nechat zpracovat dopravní model dopadů a grafické znázornění změn na mapě, zajistit souhlas dotčených městských částí a vyčíslit náklady. Ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka v rozpravě uvedl, že existuje model z roku 2012, podle kterého by změny související se zklidněním magistrály snížily průjezdnost zhruba o třetinu. Podle náměstkyně primátorky Petry Kolínské (Zelení/Trojkoalice), která návrh úprav předložila, se model týká staršího plánu.

Video
délka: 00:44

Na Hlávkově mostě staví novou tramvajovou zastávku. Daniel Vitouš

Nevýznamné úpravy?

S tím, že jde o nevýznamné úpravy, nesouhlasil radní pro zdravotnictví Radek Lacko (ANO). Změny jsou podle něj prvním krokem k dalším úpravám a je nutné mít jasnou analýzu dopadů.

Problematika následně vyvolala ostrou diskusi mezi členy koalice. Pro Zelené je otázka zklidnění magistrály zásadní. „Je to jeden z podstatných důvodů, proč jsme vůbec s vámi šli do koalice,“ řekl směrem k ANO zastupitel a předseda dopravního výboru Matěj Stropnický (Trojkoalice/Zelení). Připomněl také, že o zklidnění se mluví dlouho a stále se pod různými záminkami odkládá, i když ho koalice má v programovém prohlášení. S ohledem na další odklad už se podle něj do konce volebního období nestihne ani začít.

Předseda klubu TOP 09 Václav Novotný uvedl, že rada už není schopna ani rozhodovat, navržená opatření jsou marginální a celá věc vypovídá jen o rozkolu v koalici. „Už dvě hodiny tady řešíme zábradlí na I. P. Pavlova,“ řekl v podobném duchu zastupitel Petr Prchal (TOP 09). Po severojižní magistrále projedou denně desítky tisíc aut. Komunikace spojuje Prahu 4 s Prahou 7 a prochází centrem města. Její stavba začala v 70. letech.