Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je v plném proudu. Práce odstartovaly v dubnu loňského roku, v polovině února měla stavební firma v rámci dlouhodobého zásahu naplánované snášení ocelového mostu na okraji Karlína. Kvůli této události došlo také k uzavření ulice Prvního pluku.

„Zajímavostí je, že 80 tun těžkou ocelovou konstrukci snášel největší kolový jeřáb v republice, který má maximální nosnost 500 tun. Konstrukce pochází z roku 1936, právě z toho důvodu došlo k její demontáži,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. V pátek odpoledne se odstranila první část ocelového mostu, další bude následovat. Pokud se zásah nestihne dokončit dnes, budou dělníci pokračovat v sobotu.

Zahájení snášení ocelové konstrukce se opozdilo kvůli počasí, situaci v Praze zkomplikoval sníh. „Povrch mostu je ocelový, kluzký, panovalo tedy nebezpečí, že by mohlo dojít k nějakému úrazu. Proto se začátek samotného snášení posunul zhruba o dvě hodiny,“ vysvětlil Marek Illiaš.

Video
délka: 01:12

Marek Illiaš ze SŽDC o aktuálním průběhu rekonstrukce Negrelliho viaduktu Daniel Vitouš

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu má skončit v lednu roku 2020, vlaky by se ale podle Marka Illiaše mohly na konstrukci vrátit už v září roku 2019. V nejbližších měsících dojde na demontáž další ocelové konstrukce, která se nachází za karlínským divadlem. „Akce běží bez skluzu, držíme se plánu,“ dodal mluvčí SŽDC.

Podívejte se na průběh snášení ocelové konstrukce v Karlíně:

Fotogalerie
21 fotografií