Vysněné spojení Blankou mezi Prahou 5 a 6 se zdá být reálnější než kdy dříve. Pokud rada záměr schválí, už 25. listopadu by měly autobusy vyjet. A to i přes protesty ROPID. Vedení společnosti se bojí, že nebude mít dostatek řidičů na pokrytí počtu jízd. To ale kategoricky odmítají jak zástupci radnic dotčených městských částí, tak pražští radní.

„Zavedení autobusových linek v tunelech Městského okruhu by bylo v souvislosti s aktuálně dostupným počtem vozidel a řidičů možné pouze v případě, že by byl naopak zrušen příslušný objem autobusových spojů v rámci zbytku území Prahy a uvolněné autobusy a řidiči přesměrováni na tento účel,“ uvedl pro Blesk.cz už dříve mluvčí ROPID Filip Drápal.

Smysluplné řešení?

Za takzvanou oběť by mohla padnout podle informací Blesku nejnovější linka 123 v Praze 5, kde je spojení Blankou velmi žádané. Na dotaz Blesku starosta odpověděl, že jakékoli omezování spojů odmítá.  

„Jsme velmi rádi, že se bude linka tunelem Blanka projednávat. Pokud rada linku schválí, doufáme, že organizátor dopravy ROPID na ni nebude mít problém s nasazením řidičů, poněvadž omezení stávajícího provozu autobusových linek na Praze 5 je pro nás nepřijatelné,“ řekl starosta Pavel Richter (TOP 09).

Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09) zašel s kritikou ohledně nedostatku řidičů dále. „Magistrát má peněz dost a měl by přestat neustále hledat důvody, proč v pražské dopravě něco nejde, a začít hledat smysluplná řešení. Pokud se objeví akceptovatelný a pro Pražany smysluplný návrh, budu jedině rád,“ popsal.

Jezdit by na lince mohly také elektrobusy:

Několik variant

Rozhodnuto není ani o tom, kam by linka přesně vedla. Na výběr jsou celkem čtyři varianty, které bude v dalších dnech rada magistrátu posuzovat. Radnice by si ale přály co nejjednodušší řešení – tedy ze Smíchova na Hradčanskou.

Ve hře je několik variant trasy. Kromě cesty ze Smíchova na Hradčanskou také na Suchdol, Špejchar nebo na Petřiny,“ vysvětlil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) s tím, že určující bude, jak dopadne zkušební provoz.

Celkově by cesta měla trvat do deseti minut a lidem by ušetřila množství času a také přestupů jak v metru, tak v tramvaji. O linku mají ve velkém zájem spíše starší lidé a maminky s dětmi.

Ke konci listopadu by také mělo dojít k výluce v tramvajovém spojení a autobusy jedoucí Blankou ve zkušebním provozu by je měly částečně nahradit. Následně proběhne vyhodnocení a její případné zavedení na rok 2018 či upuštění od záměru.