Do boje za novou linku mezi Andělem a Dejvicemi vyráží radnice městských částí Praha 5 i 6. Cesta mezi těmito lokalitami by se lidem urychlila až o desítky minut denně díky Tunelovému komplexu Blanka. Takové spojení by si přáli téměř všichni, problém by ale mohl být na straně Regionálního organizátora pražské integrované dopravy, jelikož nemá kapacity na takovou linku. Dopravní podnik zatím na toto téma mlčí.
„Přímé autobusové spojení mezi Andělem a Dejvicemi tunelem Blanka bychom jednoznačně uvítali, určitě by to ulehčilo přesuny po Praze mnoha obyvatelům. Zároveň ale chápeme všechny důvody, proč s tímto spojením organizátor dopravy ROPID zatím váhá,“ popisuje pro Blesk.cz starosta Prahy 5 Pavel Richter (TOP 09).Problémem by mohly být i nehody a následná zpoždění v tunelech:
„O toto spojení velice usilujeme. Při diskuzích s občany zjišťujeme, že z jejich strany je tu po přímé lince z Anděla do Dejvic veliká poptávka. Jsme připraveni bavit se s Prahou 6 o možnostech, mezi které patří i to, že by si tu linku objednaly naše městské části na vlastní pěst,“ říká radní pro dopravu Prahy 5 Tomáš Homola (DJK).
Hradčanská, Vítězné náměstí ne
O takovou linku by ve velkém stála i Praha 6 s výhradou, aby linka jezdila pouze na Hradčanskou, nikoli na Vítězné náměstí, kde by autobusy mohly způsobovat kolony. „Samozřejmě jsme pro efektivní spojení Prahy 6 a 5, odmítáme být označováni za žábu na prameni. Jediná naše výhrada byla proti umístění linky na přetížené Vítězné náměstí,“ uvádí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).
A nejinak reagoval i radní pro dopravu Prahy 6. „Touto myšlenkou se stále zabýváme a prověřujeme ji. Nepřijatelné pro nás je, aby autobusy končily nebo začínaly na Vítězném náměstí, jako přestupní uzel si ale dokážeme představit Hradčanskou,“ vysvětluje Roman Mejstřík (ANO).
„Problémem aktuálně nejsou finance. Vzhledem k tomu, že všichni autobusoví dopravci v Praze aktuálně jezdí na hranici svých kapacit z hlediska vozidel i řidičů, zavedení autobusových linek v tunelech Městského okruhu by tak bylo v souvislosti s aktuálně dostupným počtem vozidel a řidičů možné pouze v případě, že by byl naopak zrušen příslušný objem autobusových spojů v rámci zbytku území Prahy a uvolněné autobusy a řidiči přesměrováni na tento účel,“ doplňuje Drápal.
„V minulosti bylo o takovém spojení uvažováno. Aktuálně ale nemáme informace o tom, že by mělo být v dohledné době realizováno, a není ani součástí objednávky výkonů pro letošní rok,“ říká mluvčí DPP Aneta Řehková.Situaci by ale radnice chtěly řešit na nejbližším zasedání dopravní komise magistrátu. Dopravní podnik o takovém záměru mlčí, přitom právě kvůli opravám stanice metra Anděl, plánované DPP od září na devět měsíců, by se cestujícím v Praze o to víc ulevilo.