Výstavba téměř kilometrového vedení za pět milionů korun mezi zastávkami Kundratka a Kelerka na pražském Proseku začala už v srpnu. Dopravní podnik by chtěl zahájit zkušební provoz k 15. říjnu, kdy by měla být stavba dokončena.
Nejpozději závěrem podzimu se rozjedou elektrobusy s výsuvným pantografem, z trolejí budou napájeny jen tam, kde je velký nárok na spotřebu baterie. „Prověří je hlavně zimní období,“ řekla pro Blesk.cz mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Testování tohoto typu dopravy se plánuje i na Vysočanské estakádě či v kopci na Strahov.
Ani trolejbusům se nehody nevyhýbají:
Náhrada autobusů
Trolejbusy by měly nahradit autobusy, které jsou velkým zdrojem znečištění ovzduší. „Ne všude je také možné a efektivní budovat tramvajové trati a elektrobusy mají zatím omezený dojezd,“ řekl Blesk.cz náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Prozradil také, kde by se mohly trolejbusy objevit v budoucnu. „Obecně by mělo jít o kopcovité úseky, kde jezdí hodně autobusů. Jejich výběr proběhne až na základě výsledků testování v Prosecké ulici, ale zvažujeme Vysočanskou estakádu nebo kopec ze Smíchova na Strahov,“ dodal.Podívejte se, jak stavba vedení probíhala: