Spojené má být přímo se vstupem do metra a mnohým lidem by tak odpadly problémy s tím, kam zaparkovat vozy a dostat se pohodlně na metro. Celkem vše podle prvních odhadů mělo vyjít na 1,5 miliardy korun, přičemž část by Praha zaplatila z fondu Evropské unie. Částka ale bude mnohem vyšší.
Studie, která je v tuto chvíli vypracovávána, by navíc měla vyřešit problémovou dopravu v celé oblasti okolo OC Metropole Zličín, kde zvláště o víkendech a ve špičkách čekají lidé i desítky minut na semaforech.
Radní Procházka o původním záměru:
Ve hře dvě varianty
Pokud by se ukázalo, že kapacita 3500 míst je pro oblast kritická i s dopravními změnami, na řadu by přišel druhý návrh. Ten počítá s tím, že by na Zličíně zaparkovalo asi dva tisíce automobilů a autobusů. „Terminál by byl napojený přímo na stanici metra. Provozovala by ho městská společnost Trade Centre Praha, která už dostala na starosti například správu osvětlení. Město chce stavbu financovat s pomocí evropských fondů,“ řekl pro Blesk.cz radní Karel Grabein Procházka (ANO).
Vzhledem k projektu Smart City, ke kterému Praha v letošním roce vypracovala plány na další roky, by mělo být obří parkoviště energeticky soběstačné. To by měly zařídit solární panely na střeše terminálu. Zároveň by tu místo našly i elektromobily, jelikož by se tu nacházelo několik velkokapacitních nabíjecích stanic. Kvůli bezpečnosti by v blízkosti také byla stanice Integrovaného záchranného systému a městských služeb.
Potřebu P+R parkovišť Praha řeší již druhým rokem. Po zavedení parkovacích zón v okrajových částech Prahy, například v Praze 5 a 8, totiž nemají dojíždějící lidé do Prahy kde zaparkovat. Zvláště v Praze 8 vyvolaly zóny velkou kritiku a nejinak tomu bylo i v Praze 6, protože se problémy s parkováním přesunuly na okraj zón, kde dříve rezidenti parkovali bez problémů. Z těchto důvodů došlo i k rozšíření takzvaných modrých zón v srpnu letošního roku. Magistrát za více než rok, i přes velké sliby, nevybudoval žádné P+R parkoviště, které by bylo otevřené celoročně a dopravě by ulehčilo.