Mazací tramvaj se na pražských kolejích objevila v lednu 2015. Od letošního července se stala i tramvají kropicí. A to díky nádrži na vodu a kropicím tryskám, které dostala během poslední údržby.

Přestavba vozidla trvala asi tři měsíce. Ve zkušebním provozu byl instalován automatický systém spouštění závlahy a mazání kolejnic bez asistence řidiče. Tramvaj je nově také osazena online monitorovacími čidly pro měření prachových částic v ovzduší a okolní teploty.

Kropit bude v noci

Mazačka bude zavlažovat zatravněné tramvajové tratě v letních měsících, a to každý den v noci cca od 22:00–4:00 hodin. Prioritně budou zavlažovány tratě mezi Vozovnou Pankrác a Ústředními dílnami DP i celá tramvajová trať Vozovna Vokovice – Podbaba.

„Trasy mazačky během horkých letních dnů budeme plánovat i s ohledem na to, kde voda nejvíce prospěje,“uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

V průměru ujede mazačka za den přes 200 kilometrů. Tramvaj má navíc vlastní WiFi přípojný bod, takže je možné v její blízkosti surfovat na internetu.

VIDEO: Zajímá vás, jak vypadá jízda tramvají z pohledu řidiče? Podívejte se na celou cestu linky 9 ze Sídliště Řepy na Spojovací

Video
délka: 57:43.16

Tramvaj č. 9 jede Prahou: Podívejte se na unikátní záznam celé jízdy v reálném čase. Matěj Smlsal, Selfie z Prahy

Fotogalerie
18 fotografií