Mazací tramvaj se na pražských kolejích objevila v lednu 2015. Od letošního července se stala i tramvají kropicí. A to díky nádrži na vodu a kropicím tryskám, které dostala během poslední údržby.
Přestavba vozidla trvala asi tři měsíce. Ve zkušebním provozu byl instalován automatický systém spouštění závlahy a mazání kolejnic bez asistence řidiče. Tramvaj je nově také osazena online monitorovacími čidly pro měření prachových částic v ovzduší a okolní teploty.
Kropit bude v noci
Mazačka bude zavlažovat zatravněné tramvajové tratě v letních měsících, a to každý den v noci cca od 22:00–4:00 hodin. Prioritně budou zavlažovány tratě mezi Vozovnou Pankrác a Ústředními dílnami DP i celá tramvajová trať Vozovna Vokovice – Podbaba.
„Trasy mazačky během horkých letních dnů budeme plánovat i s ohledem na to, kde voda nejvíce prospěje,“uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
V průměru ujede mazačka za den přes 200 kilometrů. Tramvaj má navíc vlastní WiFi přípojný bod, takže je možné v její blízkosti surfovat na internetu.
VIDEO: Zajímá vás, jak vypadá jízda tramvají z pohledu řidiče? Podívejte se na celou cestu linky 9 ze Sídliště Řepy na Spojovací
Tramvaj č. 9 jede Prahou: Podívejte se na unikátní záznam celé jízdy v reálném čase. Matěj Smlsal, Selfie z Prahy