Parková čtvrť, jak ji developerprojekt nazval, má vzniknout severně od Nákladového nádraží Žižkov. Pokud by šlo vše podle plánu, mohlo by se začít stavět už v roce 2019. Podle odhadů předsedy představenstva Dušana Kunovského se tak stane spíše až v roce 2020. V projektu za zhruba devět miliard korun chce postavit 2100 až 2600 bytů i park.

Součástí bude také školka, kterou by poté investor zdarma předal městské části. Ta by měla vyjít na 60 milionů korun. Praze 3 by tak mohl částečně odlehčit při plánovaném zavedení povinného přijímání dětí do školek už od dvou let, s čímž mají městské části kapacitní problémy.

Takto vypadá Nákladové nádraží Žižkov:

Video
délka: 01:23

Nákladové nádraží Praha-Žižkov Jiří Liebreich

Představení veřejnosti

Central Group chce zapojit veřejnost do rozhodování o tom, jaké vzniknou v lokalitě obchody, služby a restaurace nebo jak bude vypadat nový park. Přes léto tak celkem sedm ateliérů zpracuje jednotlivé bloky budov a představy o veřejném prostranství. Park totiž bude přístupný komukoli a naváže na zelené plochy nedaleko Basilejského náměstí.

„Naším cílem bylo zachovat pevně daný logický urbanismus, jednotící linii a funkční vnitřní uspořádání bytových domů od jediného autora, ale zároveň zajistit různorodou moderní architekturu. Do práce na finální vnější podobě nové čtvrti jsme proto přizvali ty nejlepší architektonické ateliéry z Česka,“ řekl pro Blesk.cz Kunovský. 

Kunovský ale také zdůrazňuje, že stavba se v žádném ohledu nebude týkat jižní části nádraží, které patří společnosti Sekyra Group a v současnosti je budova památkově chráněná.

V okolí nákladového nádraží Žižkov loni Central Group dokončil projekt Residence Garden Towers se 700 byty.

Lidé se navíc nebudou muset bát tolik obávaného zhuštění dopravy, který by přinesl původní projekt. „Projekt původního investora, který Central Group spolu s pozemkem odkoupil, počítal s velkým obchodně-kancelářským komplexem, který by znamenal výrazné zvýšení dopravy v oblasti. Investor ale tento kontroverzní projekt s již vydaným územním rozhodnutím výrazně odlehčil a přepracoval,“ dodává nakonec mluvčí Marcela Fialková. 

Takto by do budoucna mohla vypadat severní část Nákladového nádraží Žižkov:

Fotogalerie
18 fotografií