Během pravidelné údržby bude letiště na hlavní ranveji kontrolovat opotřebení betonových krytů dráhy, opravovat spáry, přeznačovat vodorovné značení a odstraňovat zbytky gumy z pneumatik přistávajících letadel. Zároveň bude staré zařízení světelné soustavy pro přistávající letadla nahrazeno novým. „Letiště rovněž plánuje provést na hlavní dráze průzkumné vrty pro budoucí stavbu takzvaných rychloodboček,“ uvedla tisková mluvčí pražského letiště Marika Janoušková.

Celkem může pražské letiště podle hlukových norem od 22:00 do 06:00 odbavit maximálně celkem 48 přistání nebo vzletů letadel. „Většinu letadel v noční době se snažíme odbavit v okrajových částech noci mezi 22. až 24. hodinou a naopak mezi 5. až 6. hodinou ranní,“ dodala Janoušková.

Dlouhodobější využívání vedlejší dráhy si vyžádala loňská tříměsíční oprava jedné z pojezdových drah. To vyvolalo kritiku okolních obcí kvůli zvýšenému hluku. Na nadměrné využívání vedlejší dráhy si dopisem ministru dopravy stěžoval například spolek Motolský ordovik, podle kterého letiště využívalo vedlejší dráhu častěji, než bylo nutné. Letiště v reakci uvedlo, že dráhu využívalo jen v případech, kdy například silný boční vítr znemožnil provoz na hlavní ranveji ve směru na Jeneč.

Letadla hlučí nad Prahou:

Takhle to vypadá, když letadlo přistává v Praze: