Oprava díry v silnici ve Vysočanské ulici bude stát 40 milionů korun. Navíc se potáhne na rok a půl. Pražské vodovody a kanalizace musely po propadu nově vyzdít kanalizační stoku.
„V místě je velmi složité podloží, bývala zde pískovna, a tak se střídají navážky s pískovcovými bloky. Pro opravu kanalizace jsme vyrazili tři těžní šachty do hloubky šesti metrů,“ řekl loni mluvčí PVK Tomáš Mrázek. Škody na kanalizaci byly několik desítek milionů.
V Česku trvá oprava více než rok, v Japonsku ještě horší díru spravili za týden:
Japonci opravili obří kráter za pouhý týden. YouTube
V květnu by se měla začít opravovat silnice. „Jedná se o kompletní rekonstrukci vozovky a podloží. Dále dojde k opravě chodníků a autobusových zálivů,“ píše se v zadání zakázky.
Celková rekonstrukce
Stavba počítá s kompletní výměnou podloží silnice a zřízením nové půlmetrové aktivní zóny z hrubozrnného materiálu. Pod asfaltem na vozovce bude na celou šířku položena výztužná stabilizační mříž. Autobusový záliv zastávky Nad Jetelkou bude z kamenné dlažby.
Silnice na estakádě se propadla kvůli prudkému dešti v úrovni autobusové zastávky Nad Jetelkou. Voda tam vymlela pod vozovkou kavernu a následně se zbortilo několik metrů zděné odpadní stoky.
Takzvaná Vysočanská estakáda, která překonává převýšení několik desítek metrů, byla vybudována v roce 1967. Podle měření intenzity dopravy z loňského roku po ní projede více než šest tisíc aut a autobusů denně.