Trasa metra D ještě dlouhá léta nebude fungovat, už v současnosti se ale začalo uvažovat o jejím prodloužení na jižním okraji metropole. Nápad vznikl při setkání ředitele Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Martina Gillara se středočeskou hejtmankou Jaroslavou Pokornou Jermanovou (ANO).
Stávající situace předpokládá ukončení trasy D metra ve stanici Depo Písnice. Hejtmanka však přišla s myšlenkou prodloužení této trasy tím, že by se z podzemky v dané oblasti stala nadzemní dráha – a metro by pokračovalo dál až do Jesenice u Prahy.
„Byl to jenom návrh. Nemáme k tomu žádné projekty, nemáme vyčíslení nákladů, nic. Jenom jsme se dohodli na tom, že o tom budeme uvažovat a že vytvoříme pracovní skupinu, kde budeme jak my, tak hlavní město Praha, a budeme se o tom bavit, zda je to schůdné,“ uvedla k tématu Pokorná Jermanová.S myšlenkou se v současnosti příliš neztotožňuje náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD). „Toto prohlášení je velmi populistické. Nebývalo zvykem se nejprve vyjadřovat do médií, a potom začít řešit, zda to vůbec jde. V tuto chvíli je pro mne absolutní prioritou začít stavět metro pro Pražany a co nejdříve napojit letiště kolejovou dopravou na centrum Prahy,“ uvedl Dolínek.
V současnosti je doprava komplikovaná
V souvislosti s touto myšlenkou je potřeba zjistit, jestli by u Jesenice mohlo vzniknout záchytné parkoviště. Výhodou projektu by mohlo být také napojení metra na Pražský okruh, který vede kolem obce.
Podle vyjádření středočeské hejtmanky by tato varianta byla schůdnější než vést do Jesenice tramvajovou trať, jak se plánovalo dříve. V současnosti se doprava z této oblasti směrem do Prahy velice často komplikuje, na silnici od Benešova do Vestce se v dopravních špičkách pravidelně tvoří dlouhé kolony.