Obyvatelé metropole hlásí z různých koutů města absurdní místa, kde čáry na komunikacích vyvolávají rozpaky. Nacházejí se na celém chodníku podél obytného domu nebo u vzrostlého křoví, kde lidé musejí nepohodlně procházet.
Modré parkovací zóny v hlavním městě se přitom vesele rozrůstají do dalších městských částí a už příští týden začnou fungovat. Obyvatelé Prahy 5 a 6 budou muset pro parkování u svých domů využívat placeného stání ve značených zónách od 24. srpna, začátkem října se přidá Praha 8.
Ještě před vlastním zavedením těchto míst se však zejména na sociálních sítích množí příspěvky Pražanů, kteří se nad přístupem ke vznikajícímu značení na komunikacích pozastavují.
Zóna, nebo zábor?
Vyznačení modré zóny v ulici 8. listopadu na Břevnově vymezuje parkování u chodníku tak, že auta mohou parkovat až u stěny přilehlých obytných domů. Úsměvně pak působí skutečnost, že pracovníci při vyznačování modré zóny alespoň vynechali bezprostřední prostory u vchodů do budov. Z domů se tedy místní obyvatelé dostanou, cestou dál by ale dle vyznačení měli správně pokračovat po silnici.
„Doufáme, že provoz ZPS bude bez zádrhelů a podobných kanadských žertíků, kterých se jejich zřizovatel dopouští během zavádění,“ reagoval pro Blesk starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. Úřad bude tuto zónu reklamovat.
„To tedy rozhodně není ideální,“ řekla Blesk.cz také pražská primátorka Adriana Krnáčová. „Při projektování těchto věcí by se mělo postupovat s větší pečlivostí. Poté by se takovéto nesmysly nemohly stávat,“ dodala Krnáčová.
Libeňská džungle
V Praze 8 parkovací zóny vejdou v platnost 1. října. I tady se dají najít lahůdky, třeba na Elsnicově náměstí v Libni. Vodorovné dopravní značení pro parkování ponechává chodcům jenom úzký pruh podél vzrostlého křoví.
„V tomto případě je průchod pro pěší v nejužším místě jeden metr, chodník se postupně rozšiřuje. Úprava provozu je zde stanovena již 15 let,“ uvádí mluvčí Prahy 8 Anna Patočková. Tato situace existuje už dlouhé roky a prý nikomu nevadí.

Podle vyhlášky číslo 398/2009 Sb. však musí komunikace pro chodce mít šířku nejméně 1,5 metru, tedy o půl metru více, než uvádí městská část. Přesto na dotaz, jestli město tuto vyhlášku porušuje, odpověděla mluvčí Prahy 8, že nikoliv.
Další nepříjemnost pro chodce našla redakce Blesk.cz na náměstí Doktora Václava Holého v Libni. Tady jsou pruhy na zemi vyznačeny tak, že pokud dojde k plnému vytížení tohoto stání, nebudou mít lidé prakticky možnost přejít na druhou stranu komunikace.
Prohlédněte si nesmyslná umístění modrých zón v Praze: