Už v roce 2010 bylo jasné, že Nuselský most musí projít velkou rekonstrukcí, jelikož byl v katastrofálním stavu. Zatékalo do chodníků skrz spáry mezi panely, zvláště v místě odvodňovacích žlabů, netěsnily mostní závěry a zatékalo také na čelo nosné konstrukce a na opěry. To mělo tak zásadní vliv na životnost mostu, že by se bez oprav nemuselo oslavit v roce 2013 ani 40 let od postavení.
V roce 2011 tak proběhla kompletní výměna původních mostních závěrů za nové kobercového typu, čímž se odstranil nejpalčivější problém – zatékání na čela nosné konstrukce a do prostor kolejiště metra. Zároveň bylo opraveno odvodnění v tubusu. Bylo také rozhodnuto, že tato dočasná řešení nebudou stačit, a tak bylo potřeba rozdělit práce do čtyř dalších etap. V první etapě byla v letech 2013 a 2014 odbourána středová římsa a provedena sanace mostovky. Následně byla středová římsa zrekonstruována včetně záchytného systému a osazeny nové stožáry osvětlení s moderními světly.
V březnu 2015 byly zahájeny práce na další fázi sanace ohledně spodní stavby a nosné konstrukce, při kterých se odstraní narušený materiál a celý most dostane „nový nátěr“. Kompletně celý vnější povrch nosné konstrukce a kompletně celý povrch obou opěr, včetně vnitřních prostor, a celý povrch pilířů je v této fázi podrobně diagnostikován a zároveň jsou v současnosti odebírány a vyhodnocovány vzorky betonu, aby nedocházelo v budoucnu k podobným problémům.
Další fází, která byla zahájena také v březnu 2015, je výměna chodníkových panelů, které budou opatřeny izolací. Dojde k odstranění svodidlových dílců a odbourání svodidlové zídky. Tím bude odstraněn problém zatékání do podhledu nosné konstrukce spárami mezi chodníkovými panely a ve spárách mezi panely a svodidlovou zídkou.
Rekonstrukce teprve v polovině
V současnosti jsou na Nuselském mostě nově osazeny mostní odvodňovače a svody odvodnění do tubusu. Odvodnění mostu bude ještě doplněno o obrubníkové odvodňovače. Zároveň budou dokončeny práce u pravých jízdních pruhů. Zábradlí včetně zábrany zůstane v podobě, v jaké jsou dnes zachovány. Přesný termín ukončení prací je plánován na rok 2017, ale bude záležet na průběhu prací, stavu konstrukce, dalšího průzkumu a také na tom, jaká bude zima. Práce se tak mohou protáhnout až do konce příštího roku.