„Na nakládce se podílí zhruba dvacet lidí a dva čtyřicetitunové jeřáby,“ uvedl ve středu dopoledne pro Blesk.cz Martin Bacílek ze společnosti SCHENKER, která si Antonov An-225 Mrija do Prahy objednala.

Post from RICOH THETA. #theta360 - Spherical Image - RICOH THETA

 

Obří 120tunový generátor se do letadla dostane po válečkové dráze, po které ho budou sunout dva jeřáby. „Generátor nejdříve jeřáby nadzvednou, potom se začne tlačit do trupu letadla. Tam generátor bude zafixovaný 36 tažnými lany, aby se během letu nepohyboval,“ řekl Bacílek.

Video
Video se připravuje ...

Na letišti se bude nakládat do letounu Antonov generátor o váze 120 tun. Tadeáš Provazník

Obří generátor poslouží v Austrálii v energetickém centru

Ve čtvrtek se Antonov i s nákladem odlepí od země a poletí k protinožcům, kde generátor z Plzně nutně potřebují. „V Austrálii došlo k havárii v energetickém centru a bylo nutné rychle nahradit poškožený generátor. Vzhledem k tomu, že by přeprava po moři trvala zhruba tři měsíce, tak jsme zvolili tuto výrazně dražší, ale podstatně rychlejší variantu,“ dodal Bacílek.

Na nakládce generátoru do největšího letadla na světě se podílí 20 lidí a 2 čtyřicetitunové jeřáby.
Autor: David Malík
Letoun Antonov An-225 Mrija provozuje ukrajinská společnost Antonov Airlines ve spolupráci s Avioncharter company. Letadlo je dlouhé 84 metrů, jeho křídla mají rozpětí 88,4 metru. Prázdný letoun váží 175 tun, jeho maximální vzletová hmotnost, tedy váha včetně nákladu a paliva, činí 640 tun. Se stopadesátitunovým nákladem může letadlo doletět 7000 kilometrů.