Nejhorší koleje má Michle: Bezpečnost cestujících ale ohrožena není
„Kritická situace je v nejbližším okolí zastávek Michelská,“ řekl Blesku Jan Šurovský, technický ředitel DPP. Problém, který asi nejvíce trápí tuto trať, se nachází konkrétně v kolejovém oblouku Nuselská–U Plynárny, a proto jako prevenci Dopravní podnik (DPP) v těchto místech snížil rychlost tramvají, které zde jezdí krokem.
Kromě tohoto místa je problém i v ulici U Plynárny, kde se ulice zužuje a řidiči tady jezdí po kolejích. Kdy dojde na opravu trati, zatím jasné není. Na bezpečnost cestujících ale zpomalení dopravy nemá žádný vliv. „Díky omezení rychlosti bezpečnost cestujících není nijak ohrožena,“ dodává Šurovský.
Nevhodná technologie a změny teplot jsou problémem mnoha tratí
Jak je známo, tramvajovým kolejím neprospívají změny venkovních teplot, které jsou v posledních dnech poměrně výrazné. To způsobuje i riziko, že v kolejích vznikne tlak, který může způsobit i jejich popraskání. Co ale způsobilo havarijní stav kolejí v Michli? „Tím hlavním problémem je nevhodná technologie výroby panelů v 90. letech. Kolejnice v panelech tak špatně drží,“ dodává Šurovský.
Připomeňte si, jak provoz tramvají ochromilo počasí:
V Michli tramvaje zpomalily z důvodu havarijního stavu trati. Tomáš Polák, Jan Jedlička, Petr Soukup
Potíže s kolejemi jsou v celé Praze
Potíže s kolejemi má Dopravní podnik i v jiných částech Prahy. „Z dalších tratí, které jsou v Praze špatné, se jedná o Klapkovu, Táborskou a Zenklovu dole v Libni na Praze 8,“ řekl Blesk.cz Šurovský.
Vršovická nedávno dostala nový „kabát“, rekonstrukce trati ztišila dopravu
Naposledy dopravce otevřel nově zrekonstruovanou trať na Vršovické v Praze 10, kde tramvaje jezdí po zbrusu novém povrchu, který dopravu v těchto místech i výrazně ztišil. „Je to opravdu výrazná změna, dříve jsme slyšeli ve dne v noci tramvaje, ale teď přes zavřená okna neslyšíme skoro žádný hluk,“ říká paní Eva (50), povoláním cukrářka.