V roce 2010 oslovil hudební dramaturg MeetFactory Michal Brenner Evu Balaštíkovou a Kateřinu Prokešovou s nabídkou, zdali by neměly zájem uspořádat v MeetFactory komunitní akci. „V té době měly holky zkušenost s akcemi s jídlem, a tak je napadlo propojit to s blešákem, na němž by se prodávalo secondhandové oblečení,” vzpomíná na začátky PR manažerka MeetFactory Šárka Maroušková.
Blešák se pořádá vždy na začátku sezony. Na jaře, v létě, na podzim a v zimě. Na tom jarním se sešlo sedmdesát prodávajících, kteří nenabízeli jen oblečení, ale také vinyly, knihy až po porcelán. Akce byla zaměřena na věci, které už prodávající nevyužívají a rozhodli se dát jim druhou šanci k využití a upotřebení u nového majitele. Jenže 70 stánků s věcmi a pět stánků s jídlem bylo pro dva tisíce návštěvníků nedostatečné.
„Tak tohle jsem tady doposud nikdy nezažila. Na posledním blešáku nikde žádná fronta. Vždy jsem si na této akci užila báječné odpoledne. Teď jsem stála tři čtvrtě hodiny frontu, jen abych se dostala dovnitř. Ta atmosféra je tady nepříjemná. Doslova člověk na člověku. Nedá se tady hnout,” hodnotila akci rozladěná návštěvnice.
Dlouhá fronta před budovou odradila řadu příchozích natolik, že se otočili a rovnou odešli. Ti, co se rozhodli frontu vystát byli netrpěliví a strachovali se, aby na ně něco uvnitř vůbec zbylo.
„Zbytečně jsme s přítelem čekali hodinu. Ani jsme neměli kde zaparkovat. Příště by měli pořadatelé vybírat vstupné, třeba by byl zájem menší. Věřím, že by akce jinak byla skvělá," svěřila se Blesku Nikola, která přijela okolo třetí hodiny až z Ústí nad Labem. A tak nejlépe dopadli ti, kteří dorazili ještě s předstihem a dostali se do budovy při zahájení ve dvanáct hodin.
„Když jsem viděla jaký je o akci zájem na facebooku, přišla jsem přesně na dvanáctou. Takže jsem si bez stresu vybrala skvělé kousky a ochutnala domácí zmrzlinu aniž by mě trápily fronty," prozradila svou taktiku Alena, které se dochvilnost vyplatila. O dvě hodiny později už byly fronty nejen před budovou, ale i u stánků, jídlo i oblečení tak bylo už z velké části vyprodané. Organizátoři ale akci nepodcenili, naopak se snažili, aby se dalo v prostoru fabriky volně pohybovat. Právě z toho důvodu organizátoři vpouštěli lidi do budovy v malých skupinkách.