Roční parkovací kartu si dosud mohli rezidenti koupit za 700 korun ročně. Podle návrhu nového ceníku, který musí ještě schválit radní, se cena vyšplhá na 1200 korun. „Tento ceník byl v tuto chvíli vytvořen jako materiál pro radu a projde připomínkovým řízením,“ dodal k tomu Miroslav Čadský, magistrátní specialista rozvoje a organizace dopravy.

Pro seniory nad 65 chtělo město původně zdražit parkování na 400 až 800 korun, nakonec by to však mělo být 360 korun. Návštěvníci jednotlivých městských částí by měli za hodinu parkování nově zaplatit mezi 40 až 80 korunami.

Odtahy nadále zajistí magistrát

od dubna se navíc v metropoli značně rozšíří počet městských částí, kde fungují parkovací „modré“ zóny. Nové zóny začnou postupně fungovat na Praze 4, 5, 6, 8, 9 a části Prahy 12. Přestože se o zóny měly od letošního jara starat jednotlivé radnice, přejdou na ně pravomoci až od května 2017. Do té doby bude přestupky v těchto parkovacích zónách nadále řešit magistrát, potvrdil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Parkovací zóny se v české metropoli objevily před 20 lety v Praze 1 na pravém břehu Vltavy. Od té doby se rozšířily i na Prahu 2, 3, 7 a 16 a nepovolené parkování se v nich nezřídka řeší odtahem na záchytné parkoviště.

„V loňském roce bylo po Praze realizováno celkem 29 246 odtahů, což je oproti roku 2014 pokles o 2 900 odtahů,“ řekla Blesku Iva Vobořilová. Podle ní se nedá přesně definovat, kde hrozí největší riziko odtahu vozidla, nicméně jde o části se zónami placeného stání. Ty se podílí na odtazích dvěma třetinami. „Nejvíce, více než 7000 odtahů, bylo v loňském roce v Praze 1,“ dodala Vobořilová. Na druhém místě se umístila Praha 2, odkud městská policie nechala odtáhnout necelých 5000 vozidel. Z Prahy 3 a 7 to pak bylo vždy okolo čtyř tisíc automobilů.

Přehledně: Kde se bude za parkování platit

Fotogalerie
3 fotografie