Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné," tvrdí náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

„Uleví se řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě,“ doplnil.

Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od Vyskočilovy ulice až k Jižní spojce a ve směru do centra od Jižní spojky až po ulici Na strži. Magistrát bude s odborníky a dopravními policisty diskutovat o dalších místech, kde by se mohla rychlost zvýšit.

S opatřením nesouhlasí třeba organizace Automat, která se dopravou v Praze dlouhodobě zabývá. "Podle nás je zvýšení rychlosti krokem zpátky, jde proti dlouhodobé strategii humanizace severojižní magistrály," řekl Vratilav Filler, který je zároveň členem magistrátní cyklokomise.

Speciální povrch vozovky ani protihlukové bariéry podle něj nepomohou. "Hluk bude nepochybně vyšší, navíc jsou místa, třeba v dolní části Jihlavské ulice, která protihlukovými stěnami chráněna není vůbec," doplnil. Podle něj měl magistrát spíš přistoupit ke zúžení jízdních pruhů.