„Odbor strategických investic na jedné straně trvá na plnění smlouvy a na straně druhé ve stejném dopisu její plnění zakazuje. Výsledkem může být, že Pražané zaplatí za jednu práci dvakrát,“ tvrdí IDS.

Za služby od firmy VIS, a.s., má Praha zaplatit milion korun. IDS za roční správu tunelu požadovala 25 milionů korun. „Po celé řadě sporů a rozhodčích řízení, které kolem stavby tunelového komplexu Blanka proběhly, bychom očekávali, že se město bude snažit právní stav spíše narovnávat, než aby do něj vnášelo další nejistotu a zmatky,“ doplnil Kočiš.

Spory Prahy a IDS ohledně nezaplacených faktur za Blanku řešil rozhodčí soud. Ten dal v létě za pravdu IDS. Město musí zaplatit 183 milionů korun včetně úroků. Jde o dluhy za správu stavby do zhruba poloviny loňského roku. Obě strany budou dál řešit sporné faktury do současnosti.

Kvůli Blance se v minulosti odehrála arbitráž o miliardy se stavební společností Metrostav a schyluje se k soudu s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ. Smírčí řízení, která mohou dojít až k arbitráži, vede Praha i s firmami Pudis, Metroprojekt, Inset a Mott MacDonald CZ.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 tisíc aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Z listopadových údajů vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut.

Praha chystá pokračování v trase Povltavské ulice.