„Nejdříve se na Veletržní musí udělat opravy a do půlky října dojde k zúžení,“ řekl pro Blesk.cz místostarosta Prahy 7 pro dopravu Ondřej Mirovský (zelení).
Nově se bude v obou směrech jezdit pouze jedním pruhem. „Po přemalování čar vzniknou na vozovce desítky parkovacích míst a více prostoru získají i cyklisté,“ uvedl.
Původně se měla Veletržní zúžit o víkendu, kdy se komplex Blanka otevřel, to se ovšem nestihlo.
V sedmé městské části ale bude ubírání pruhů pokračovat. „Řeknu to zcela upřímně – koukám na poloprázdné ulice Prahy 7 po otevření Blanky jako tele na nový vrata. A je krásně vidět, jak je všude zbytečně moc asfaltu a jízdních pruhů... A je pro mě nyní naprosto zásadním závazkem zklidnit dopravu na povrchu a poslat všechna transitní auta do tunelu. Otevřením Blanky to totiž vše jen začíná,“ dodal Mirovský.
Praha 6: Vraťme se do stavu před Blankou
A změny v dopravě už plánují i v Praze 6, která po otevření nových tunelů trpí zatím nejvíc. Okolí Vítězného náměstí bývá auty ucpané.
Radnice bude prosazovat položení tichého asfaltu na Patočkově a především obchvat Evropská–Svatovítská, což by okolí Vítězného náměstí ulevilo.
„Chceme také, aby se počet jízdních pruhů vrátil do původního stavu, než se začala Blanka stavět. V některých ulicích přibývaly, protože tudy vedly objízdné trasy. Byla to ulice Myslbekova a Pod Královkou,“ sdělila místostarostka Prahy 6 pro dopravu Petra Kolínská (zelení).
Praha 5: Zúžení Strakonické řidiče odradí
V Praze 5 už dlouhodobě prosazují zúžení pruhů na části Strakonické a také na Hořejším nábřeží, které na ni navazuje.
Počítali totiž s tím, že tudy pojede po otevření Blanky méně aut, jelikož řidiči budou využívat Zlíchovský tunel a Mrázovku.
Jenže data z pondělí ukazují, že Hořejším nábřežím projelo více aut, než když Blanka byla ještě zavřená.
„Musíme návrh na zúžení ještě vyhodnotit," reagoval pro Blesk.cz radní pro dopravu Petr Hnyk (zelení).
Praha 5 by ráda zúžila Strakonickou proto, že by odradila řidiče od jízdy do centra přes tuto městskou část. „Jediný způsob, jak odradit řidiče od cest přes centrum, je, že jím neprojedou, nebo projedou tak pomalu, že se jim to nevyplatí,“ řekl radní Hnyk v červenci.
V plánu je i zúžení magistrály
Omezit dopravu se teď budou snažit i v Praze 2. „Moc se těšíme na spolupráci s magistrátem při zúžení Legerovy a Žitné ulice pro individuální dopravu,“ sdělil radní pro dopravu Jan Korseska (ODS).
Od soboty navíc opět fungují na Legerově za Nuselským mostem nové semafory. Ty město spustilo začátkem září, po týdnu je ale náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) nechal vypnout, protože se tvořily kolony. Teď opět fungují, ačkoliv kolony se na Nuselském mostě tvoří i nadále.
Kdy (ne)má cenu mačkat tlačítka na otevírání dveří v MHD? Experimenty s řidiči na magistrále. A jak se lidé baví na účet Blanky? Podívejte se na aktuální díl zábavně-zpravodajského pořadu Selfie z Prahy:
Semaforový chaos na magistrále! A čudlíky v MHD chytřejší, než si myslíte Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček