Vedení podniku podle Krnáčové žádá na příští rok z rozpočtu města skoro dvě miliardy navíc, tedy více než 13 miliard korun. Nepředstavilo přitom plán úspor ani budoucího rozvoje, tvrdí. V čele největší městské společnosti v ČR působí Ďuriš od října 2013. Ředitel pražského dopravního podniku kritiku Krnáčové odmítá. Je prý účelová a vedena politicky, ne odborně. Ďuriš tvrdí, že firmě ušetřil čtyři miliardy.

„Jsem nervózní, když vedení dopravního podniku přijde na diskusi o rozpočtu a žádá další skoro dvě miliardy, není to vůbec reálné,“ uvedla primátorka. „Očekávala bych, že management přijde s nějakou strategií úspor ve vnitřním organismu společnosti a strategií rozvoje, co by je opravňovalo žádat více prostředků, považuji to za velkou chybu,“ uvedla.

„Budu iniciovat, aby dozorčí rada přehodnotila setrvání některých členů představenstva, a budu iniciovat, aby se změnilo vedení dopravního podniku, to znamená ředitel,“ doplnila.

Téměř 60 kilometrů metra, přes 500 kilometrů tramvají

Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 tisíc lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku vloni skončilo se ziskem 316 milionů korun.

Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun. Přepravila více než 1,16 miliardy cestujících. Od města dostal podnik na provoz asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013.