Aby Praha 6 ulevila ulicím přeplněným kvůli otevření Blanky, kromě semaforu položí silničáři nový tichý asfalt v Patočkově ulici. Za tři roky by se mohlo začít budovat nové propojení ústí Blanky s Evropskou ulicí, které by obcházelo Vítězné náměstí.

Do budoucna se zvažuje i možnost třetího jízdního pruhu v Karlovarské ulici, který by měl fungovat kyvadlově. Řidiči by ho využívali ráno ve směru do centra, odpoledne ven z Prahy.

Praha 6 na Blanku doplatila

Tunelový komplex Blanka byl otevřen v sobotu, v první pracovní den jím projelo přes 46 tisíc aut. Podle starosty Ondřeje Koláře (TOP 09) si provoz ještě sedá, lidé zkoušejí různé cesty.

Největší problémy s provozem měly od víkendu Vypich, Svatovítská ulice, ulice Jugoslávských partyzánů a Vítězné náměstí. „Plynulý provoz z Blanky naráží na ten špunt v podobě Vítězného náměstí,“ řekl Kolář.

Od ústí Blanky na Prašném mostě ke kruhovému objezdu na Vítězném náměstí se Svatovítská ulice postupně zužuje ze tří na jeden jízdní pruh. „Kdyby řidiči využívali všechny tři pruhy a ukázněně dodržovali pravidlo zipu, tak by byl provoz plynulejší,“ domnívá se starosta.

Kolony ve Svatovítské byly ve špičkách i před otevřením Blanky, provoz tam brzdí nájezd na kruhový objezd. Proto po jednáních s policií chce městská část testovat, zda by provozu pomohl semafor umístěný u přechodu pro chodce těsně u vjezdu na kruhový objezd.

Výhled do budoucna je optimistický

Už příští rok by se měl podle příslibu magistrátu pokládat tichý asfalt v Patočkově ulici, jejíž obyvatelé trpí hlukem z frekventované silnice. Po otevření Blanky tam podle Koláře ještě počet aut mírně stoupl.

Další opatření se zvažují také v Karlovarské ulici, která spojuje Bílou Horu s Pražským okruhem. „Bavili jsme se o tom, že by se třeba Karlovarská rozšířila o jeden pruh, který by fungoval kyvadlově – v ranní špičce do centra, odpoledne opačně,“ vysvětlil Kolář.

V roce 2018 by se mohlo začít stavět dlouho uvažované propojení Svatovítské a Evropské ulice. Obchvat by měl vést kolem železnice a areálu kasáren, v Gymnasijní ulici vedle hotelu Diplomat by ústil do Evropské ulice.

Podle místostarosty Prahy 6 Martina Polácha (ANO) městská část prosazuje variantu se dvěma jízdními pruhy. „Existuje dohoda, že Praha 6 pořídí první územní studii, technickou studii a projekt pro zpracování EIA. Přípravu pak dokončí odbor strategických investic magistrátu,“ doplnil místostarosta.

Zatímco zprovoznění tunelu, kterým zatím každou hodinu projede zhruba 1500 vozidel, přineslo problémy hlavně Dejvicím, bez kolon byly magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v sobotu po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Praha očekává, že v nejbližších týdnech projede Blankou denně na 50 tisíc vozidel. V budoucnu by to mělo být až 80 tisíc aut.

Jak vypadal první den ostrého provozu v tunelu Blanka? Podívejte se

Video
délka: 00:36.01

Blanka test Tomáš Koníček, Lukáš Červený

Fotogalerie
24 fotografií