Původní projekt startoval zhruba na 20 miliardách korun, nakonec se vyšplhal na 37 miliard. Uvidíme, jestli to nepůjde ještě výš. Přiznáváte si v tom i vy nějaké svoje selhání?

Ne, ne, ne. Musíme používat fakta. Fakta jsou jiná. Ne že původní projekt startoval na nějakých 20 miliardách. Původní projekt startoval na zhruba 24 miliardách za stavební část, zhruba na čtyřech miliardách za technologickou část. A když k tomu připočítám ještě projektovou přípravu a inženýring, tak jsme zhruba na 29 miliardách. Takže to je ta původní částka.

Dnešních 37 miliard – a strašně bych se divil, kdyby to byla konečná cifra – je samozřejmě ostudou. Na druhou stranu neznám jedinou velkou dopravně-infrastrukturní stavbu, která by byla zrealizována v České republice za posledních 20 let, která by neměla 10, 20, 30 nebo také 50procentní navýšení původních odhadovaných nebo vysoutěžených nákladů. Je to ostuda, ale na druhou stranu žijeme v České republice a tak to tady chodí.

Více o miliardách za Blanku a hlavně o Bémově sázce, kvůli které je připraven odpracovat v tunelu 50 hodin, uvidíte ve Studiu Blesk.

Video
Video se připravuje ...

Pavel Bém - Rozhovor o Blance Jan Kálal, Jan Jedlička

Speciál Blanka
Autor: Blesk

Fotogalerie
12 fotografií