Lidé si budou muset na nové trase zvykat na řadu novinek. Nástupiště budou od kolejiště oddělena stěnami. Tím se zabrání pádu člověka pod vlak. Podobné opatření funguje v řadě evropských měst, například v Paříži.
Oproti stávajícím trasám budou soupravy na „déčku“ jezdit bez řidičů. Vepředu by měly být sedačky, aby lidé měli dokonalý výhled.
„Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz. Půjde o mírné zdražení v rámci stavební části, ale o dlouhodobě levnější a bezpečnější provoz,“ tvrdí generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Novinkou mají být i turnikety, které budou stát u vstupů do vestibulů. Na ty byli Pražané v minulém století zvyklí, nyní se nevyskytují v žádných stanicích.
Metro D spojí centrum s jižní částí města. Stavba vyjde na 50 miliard korun, významně nám má pomoci Evropská unie.
Ačkoliv stavět se má začít až za tři roky, magistrát už teď plánuje, co s „déčkem“ dál. Podle aktuálních úvah by jeho trasa mohla pokračovat z náměstí Míru na Žižkov, nebo na náměstí Republiky.
„Už jsme zadali Institutu plánování a rozvoje, aby nám ve spolupráci s projektanty připravil proveditelnou variantu pokračování linky D. Metro by pak mohlo pokračovat na náměstí Republiky, Jarov nebo do oblasti Nákladového nádraží Žižkov, která má velký rozvojový potenciál,“ řekl deníku Echo24.cz náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD), který je zodpovědný za dopravu v Praze.