Tomčík vystudoval ČVUT, nejdříve fakultu dopravní, poté studoval Masarykův ústav vyšších studií. Pracoval jako konzultant, projektant a projektový specialista. V roce 2002 pracoval několik měsíců v pražském dopravním podniku v oddělení zastávkové služby a preference MHD.

Do výběrového řízení, které musel magistrát vypsat nadvakrát, se přihlásilo 20 uchazečů. Mezi nimi byl také někdejší ředitel dopravního podniku Jaroslav Stůj, jeho přihlášku výběrová komise ale vyřadila v prvním kole. K ústnímu pohovoru po dalším výběru bylo pozváno šest kandidátů.

Pověřený šéf chtěl kvůli metru změnit dopravu v polovině Prahy

Dosavadní šéf Procházka nebyl jmenován ředitelem, byl pouze pověřen vedením Ropidu. Do výběrového řízení na post ředitele se letos nehlásil. Procházka na sebe v uplynulých měsících upozornil ve chvíli, kdy chtěl kvůli prodloužení metra A do stanice Nemocnice Motol výrazně předělat hromadnou dopravu v Praze na celém levém břehu Vltavy.

Ropid je městskou příspěvkovou organizací založenou v roce 1993. Od města dostává peníze nejen na svůj provoz, ale Praha prostřednictvím organizace financuje městskou veřejnou dopravu – Ropid například vyřizuje smlouvy s jednotlivými dopravci. Za úkol má také sestavovat jízdní řády, plánovat trasy jednotlivých linek i umisťování zastávek.